På ett dygn?
Nä, som användes på... Ptja, en till två dagar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
På ett dygn?
Nä, som användes på... Ptja, en till två dagar.
Brukar du ha ombyte till dig med när du är iväg?Jag torkar alltid med fuktig tvättlapp när jag byter blöja. Har inte egen tvättmaskin så jag använder mest papperservetter. Försöker undvika kemikalier så mycket jag kan och använder enbart ekologiska tvättservetter när vi är iväg (Naty) och enbart ekologiska blöjor (också Naty). Snittar nog 6 blöjor/dygn med min 8-månaders men det var betydligt fler precis i början. Har inte haft problem med sårig hud men smörjer lite med zinksalva när huden verkar lite röd.
Snoppen har en förmåga att hamna rätt oavsett blöja. Man lyfter liksom ut blöjan lite så inte snoppen dras uppåt. Men även om det skulle bli fel så tror jag inte det är någon större fara. Läcker blöjan så är det oftast bajs. När de är riktigt små kan de bajsa hela vägen upp till nacken (på riktigt!).
Blev kissad på senast förra veckan så minst 8 månader är svaret på den frågan... Men det blir mer och mer sällan.
Jag torkar alltid med fuktig tvättlapp när jag byter blöja. Har inte egen tvättmaskin så jag använder mest papperservetter. Försöker undvika kemikalier så mycket jag kan och använder enbart ekologiska tvättservetter när vi är iväg (Naty) och enbart ekologiska blöjor (också Naty). Snittar nog 6 blöjor/dygn med min 8-månaders men det var betydligt fler precis i början. Har inte haft problem med sårig hud men smörjer lite med zinksalva när huden verkar lite röd.
Snoppen har en förmåga att hamna rätt oavsett blöja. Man lyfter liksom ut blöjan lite så inte snoppen dras uppåt. Men även om det skulle bli fel så tror jag inte det är någon större fara. Läcker blöjan så är det oftast bajs. När de är riktigt små kan de bajsa hela vägen upp till nacken (på riktigt!).
Blev kissad på senast förra veckan så minst 8 månader är svaret på den frågan... Men det blir mer och mer sällan.
Nej jag hinner nästan alltid sätta handen på och den är bara att skölja avBrukar du ha ombyte till dig med när du är iväg?
Han har en förmåga att kissa så fort blöjan åker av. I början hann man lyfta honom och hålla honom över handfatet om man var uppmärksam. Vilket gjorde att jag aldrig blev kissad på men pappan desto oftare . Men de senaste månaderna så har jag bara hunnit ta av blöjan så har det kommit. Men det är kanske en gång varannan vecka eller så. Synd bara de gånger som lådan under skötbordet är öppen och han kissar på alla de rena blöjorna...Oj! Här hände det de första dagarna med sonen. Aldrig någonsin med dottern.
Tack för svaren hörreni! Det enda jag känner som är lite oklart nu, är om man normalt sett behöver "fixa till" när pojkar har byxblöja eller om det brukar sköta sig självt?
Finns det inget som ni hade velat veta som ni inte visste?
Vi har alltid tvättat sonen under rinnande vatten i wc lavoaren. Torkat torrt med handduk,luftat sgs det går,satt på ny blöja. Sonen är nu 14mån och vi byter bara stående. Har han bajsat (säger till själv) så river man bara upp blöjan i sidorna,drar ner,lyfter upp ungen på armen och bär till tvättfatet. Betydligt lättare än att hålla på med diverse tvättlappar och servetter. När sonen var liten och inte bajsade varje dag hade vi alltid en tvättrutin på morgonen för att tvätta bort nattens kiss. Annars har vi aldrig tvättat eller torkat vid bara kiss.Hej! Med risk för att låta som en total idiot , så postar jag den här tråden ändå, för det är något jag faktiskt funderar över och vill ha hjälp med. Jag har googlat men jag tycker att det är lite knepigt. Skulle verkligen vara tacksam om detta tas på allvar och om jag får råd inför framtida barn.
Det här med blöjor...
1. När har kissats, ska det inte alltid torkas med någonting blött då? Enligt vad jag har hört så görs inte alltid detta, och det känns för mig väldigt märkligt. Känns som om att det behövs...
2. Pojkars könsorgan ska pekas neråt i blöjan har jag hört... Hur funkar det med byxblöjor eftersom de träs på?
3. Och vid blöjbyte... Att riskera att bli kissad på vid blöjbyte, är det något som "försvinner" vid en viss ålder normalt sett? Gäller detta både flickor och pojkar, för jag har bara hört det om pojkar.
4. Skötbord... Hur länge byts blöjor liggandes på skötbord normalt sett? Är det något man slutar med vid en viss ålder, eller hur funkar det?
5. Kan både kiss- och bajsblöjor bytas ståendes? Är det likadant för både vanliga blöjor som byxblöjor? I mitt huvud känns det svårt att byta bajsblöjor med barnet ståendes, men det kanske är något man lär sig..?
6. Är det bäst att använda våtservetter eller fungerar det med bara tvättlapp med bara vatten?
Och om du har några andra smarta tips, ös dom gärna över mig! Skulle vara jättetacksam. Eller om det är något som du önskar att du visste om blöjor innan, men som du nu lärt dig av erfarenhet. Jag förstår att det är väl inte hjärnkirurgi, men jag vill gärna ha koll på läget.