Blöjhjälp!

Diana

Trådstartare
Idag har jag bytt tre bajsblöjor och varje gång så hade bajset läckt ut på ryggen. När jag bytte sista blöjan så var det bajs upp till nacken! Vad ska jag göra? Är olika märken olika höga? Finns det någon som har något bra tips?

Det är lite jobbigt när man måste byta allt, det ju går bra hemma. Jobbigare när man är i nyggbyggt ridhus utan toalett, fick lägga sonen på ett bord bland allt byggdamm (tur att sambon var med och kunde hjälpa till) eller som senaste vi var i skogen, när sambon klättrade, lilla E tyckte iaf att det var kul att ligga naken i vårsolen...

Sv: Blöjhjälp!

hur gammalt är barnet?

Sen är det olika passform på olika blöjor, man får prova sig fram.

Håller med de två innan, olika passform på oilika blöjor.

Sen verkar det olika på olika barn hur dom bajjar.
Sonen gjorden den typen av överfyllningar:o
Dottern kommer det detåt andra hållet istället,
inte samma mängder som kommer ut bak (än iaf)

Köp babytrosor. De sitter tight runt magen och benen och stoppade i alla fall monsterbajsblöjornba att läcka ner till fotknölarna och upp till nacken ;)

Pamers läcker bajs upp i ryggen på dottern, libero gör det inte. Men alla barn ser olika ut, vet folk som har haft problem med att libero läckt bajs, mendans pampers inte gjort det.

Här är det bara Huggies som håller inne bajset, både Libero och Pampers läcker.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 669
Senast: Calmiche
·
Övr. Barn (OBS! Långt) Har ett problem jag gruvat mig över länge nu och hoppas på att få hjälp med lite nya tankar... Jag är gift sedan många...
2 3
Svar
59
· Visningar
18 149
Senast: Björk
·
Hundhälsa Jag behöver hjälp att reda ut vår snart treåriga stövarhanes beteende, jag känner att när jag försöker tänka igenom detta själv fastnar...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 396
Senast: escodobe
·
P
Gravid - 1år Jag hörde att en bekants bekant har en 5 månaders dotter som nu bajsar på toaletten. Mamman eller pappan sätter sig med henne på...
Svar
10
· Visningar
2 380
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30