Blöjfri (utbruten från Vad gör vi? del 3 - Kids Edition)

Första förskoleveckan utan blöja avklarad. Tre dagar klockrent, en dag med en påse hem och idag var det tre påsar hem. Sista idag var dock när vi var på väg till bilen så vi fick vända tillbaka och byta om.

Tycker han har varit jätteduktig, det är också första veckan på förskolan efter 7 veckors sommarlov och dessutom har han slutat sova på dagtid så såklart har han varit rätt trött emellanåt.
 
Fortsatta pott-problem på förskolan..hon håller sig. De sätter på blöja på vilan, det känns väl sådär men inte orkat bråka om det..Så hon håller sig till dess, kissar i blöjan då och sen håller sig tills vi hämtar. Så inte kissat där på nån vecka iallafall. Vi får väl ha is i magen och hoppas att det ger sig när hon slipper bli tjatad på..:down:
 
Fortsatta pott-problem på förskolan..hon håller sig. De sätter på blöja på vilan, det känns väl sådär men inte orkat bråka om det..Så hon håller sig till dess, kissar i blöjan då och sen håller sig tills vi hämtar. Så inte kissat där på nån vecka iallafall. Vi får väl ha is i magen och hoppas att det ger sig när hon slipper bli tjatad på..:down:
Hur har det gått resten av veckan? ❤️
 
Hur har det gått resten av veckan? ❤️
Tack att du frågar! Jag vet inte faktiskt, sambon som hämtat mest och han brukar inte specifikt fråga och de säger alltid att allt gått bra även om han inte kissat i pottan så lite oklart..tänker ge det nästa vecka också och sen ladda upp för att fråga om man kanske ska skippa blöja på vilan..
 
Här kör vi lite tvärtom med nattblöjan då 😅
Redan ett bra tag innan vi började potträna så var nattblöjan ofta torr och när vi tog bort blöjan på dagen var den nästan alltid det. Vi tog bort nattblöjan helt och det funkade fint men efter ett tag började han kissa på sig då och då. Förra helgen var vi bortresta och bodde i hyrd stuga så då fick han ha blöja på sig på nätterna. Och sen dess har han kissat på natten varje natt nu. Så nu är det blöja på nattetid igen. Får hoppas att det bara en fas :)

Dagtid går det dock finfint även på förskolan. I början tror jag mest att det var vid rutinpottning som han kissade och det funkade eftersom han kissar rätt sällan. Men nu sa de idag att den här veckan har nästan bara kissat då han sagt till själv, och inga olyckor :)
 
Liten vinst idag! Jag lämnade till lunch och då hade hon inte kissat än hemma. Frågade pedagogen om man får ta med egen potta, om det kanske kan hjälpa? Då sa hon att dottern sagt att hon har en grön hemma och att pedagogen hittat en grön. Så då gick jag med dottern in och provade, gick hur bra som helst! Blev ju då perfekt tillfälle att be dem inte ha blöja på vilan och när sambon hämtade hade det gått super. Ingen blöja på vilan och kiss i pottan på EM. Hoppas det kan fortsätta rulla på, med den gröna pottan..😅
 
Liten vinst idag! Jag lämnade till lunch och då hade hon inte kissat än hemma. Frågade pedagogen om man får ta med egen potta, om det kanske kan hjälpa? Då sa hon att dottern sagt att hon har en grön hemma och att pedagogen hittat en grön. Så då gick jag med dottern in och provade, gick hur bra som helst! Blev ju då perfekt tillfälle att be dem inte ha blöja på vilan och när sambon hämtade hade det gått super. Ingen blöja på vilan och kiss i pottan på EM. Hoppas det kan fortsätta rulla på, med den gröna pottan..😅
Hurra! 🎉🎉
 
Här känns det som att vi backat en hel del, det har gått okej på förskolan men hemma har han bara slutat bry sig. Igår var nog samtliga toalettbesök efter att vi kom hem i byxorna. Och utan att säga till vare sig före eller efter 🙄

Så imprse pratade vi om att nästa gång han klarar en dag utan olyckor så får han en ny traktor. Svagt ögonblick men mitt tålamod börjar sina. Vilken unge har hittills klarat hela dagen och dessutom sagt till...? Frågan är hur jag ska klara mig ur utan att han ska ha en ny traktor om dagen 😅
 
Här känns det som att vi backat en hel del, det har gått okej på förskolan men hemma har han bara slutat bry sig. Igår var nog samtliga toalettbesök efter att vi kom hem i byxorna. Och utan att säga till vare sig före eller efter 🙄

Så imprse pratade vi om att nästa gång han klarar en dag utan olyckor så får han en ny traktor. Svagt ögonblick men mitt tålamod börjar sina. Vilken unge har hittills klarat hela dagen och dessutom sagt till...? Frågan är hur jag ska klara mig ur utan att han ska ha en ny traktor om dagen 😅
Föga förvånande klarade han hela dagen, inklusive restaurangbesök och skulle även gå på toaletten efter att han fått på sig blöja för natten.
 
Här blir det kiss i sängen om hon inte kissar sent på natten tyvärr. Får nog börja fundera på att ta väck den jävla flaskan vid läggning 🙈

Men de flesta nätterna går det bra för då får hon kissa när hon kommer in till oss på natten
 
Här blir det kiss i sängen om hon inte kissar sent på natten tyvärr. Får nog börja fundera på att ta väck den jävla flaskan vid läggning 🙈

Men de flesta nätterna går det bra för då får hon kissa när hon kommer in till oss på natten

Oj det låter som risky business att ge en flaska precis innan läggdags.😳😁😅 Det hade jag aldrig vågat🙈
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp