Blodsugande "flugor"

vippan

Trådstartare
är något som förekommer hos mig. De sätter sig på skapet på hästen och gottar sig. :d Resutataet blir små sår :( men han verkar inte besväras nämnvärt av det.
Vad är det för små läskiga kryp? Sprayar på flugspray men det hjälper väl inte 100% direkt. Skillingaryd salvan fungerar också ok.

Tips? :idea:

Sv: Blodsugande "flugor"

Prova switch pour on... kan fungera, det är väl bromsar du menar? De är äckliga :crazy:

Ganska stora, mörkbruna....

Nej, inte bromsar, de ser ut som en liten fluga men har en "snabel" som en mygga den suger blod med...

sånna j****r har bitit Sweety i hans öron!!!

Är det inte Älgflugan du menar ? Om det är den så finns det inga direkta universalmedel som avskräcker sånna...

Min häst är också biten av flugor i skapet. Det är varken bromsar eller älgflugor. Jag vill också veta hur man ska få bort de :devil: De är dumma mot min sötnos!

Har samma problem här.....skapet ser bedrövligt ut.Har provat RB 86 men det funkar inte.....Har inte sett vad som biter honom men något elände är det.Ska prova att lägga krossad vitlök i olivolja ett par dar,sila och smörja på.Det kan ju inte bli värre i alla fall.
Tesso

Älgflugan... Hmm jobbiga är de iaf. Ska leta reda på en bild och se om jag känner igen de små äcklen!

Det där med vitlök och olja låter bra, det ska jag också prova. Smorde in med Skillingarydsalva igår och det blev bättre.

Samma problem med flugorna här fast dom ger sig på juverna på mina sto och jag vill inte kleta på något eftersom dom har diande föl vid sidan men stona är inte irriterade över det men dom har en heldel små ruvor på och framför juvert!

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 920
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 790
Senast: Calmiche
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 675
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 654

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka