Blödning av spiral

Kilauea

Trådstartare
Ni som satt in spiral, har ni haft blödning samma dag?

Satte in idag, gick hur bra som helst och har inte känt av nån molvärk efter. Dock upptäckte jag att jag blöder lite. Försökte googla, men allt jag hittar handlar om mensblödningar efteråt, inte om en blödning som uppkommit av själva insättningen.
 
Ni som satt in spiral, har ni haft blödning samma dag?

Satte in idag, gick hur bra som helst och har inte känt av nån molvärk efter. Dock upptäckte jag att jag blöder lite. Försökte googla, men allt jag hittar handlar om mensblödningar efteråt, inte om en blödning som uppkommit av själva insättningen.
Ja 🙂. Jag hade både blödning och molvärk efteråt.
 
Blödde i en månad och hade ordentlig molvärk under hela den tiden, exakt det jag så gärna ville slippa, men efter det så blev jag i princip helt blödningsfri.
 
Jag hade blödning efter insättandet.
Kände inte riktigt av någon värk heller, mer irritation.
Värken kom däremot dagen efter för mig och höll i sig ett tag.
 
Fortfarande blödning här, mer eller mindre. Känns lite surt eftersom jag helammar och räknade med att vara blödningsfri tack vare det, som med sonen. Men tydligen tycker spiralen annorlunda :meh: . Ingen värk, bara blödning. Hoppas det ger sig.
 
Fortfarande blödning här, mer eller mindre. Känns lite surt eftersom jag helammar och räknade med att vara blödningsfri tack vare det, som med sonen. Men tydligen tycker spiralen annorlunda :meh: . Ingen värk, bara blödning. Hoppas det ger sig.
Jag tror att jag småblödde av och till i en vecka, men jag minns faktiskt inte...
(hormonspiral). Jag ammar inte och gjorde inte det vid insättning heller...

Tyvärr blev jag inte heller helt av med mensen helt som vissa blir, men oftast är den bra mkt lindrigare än en normal mens.
 
Jag blödde inget alls efter insättning av min hormonspiral (minispiral, Jaydess), inte heller efter byte av spiralen tre år senare. Det enda som märktes var en svag mensvärksliknande smärta lite till och från den första dagen, mot kvällen hade det försvunnit :) Numera är jag dock steriliserad.
 
Fortfarande blödning här, mer eller mindre. Känns lite surt eftersom jag helammar och räknade med att vara blödningsfri tack vare det, som med sonen. Men tydligen tycker spiralen annorlunda :meh: . Ingen värk, bara blödning. Hoppas det ger sig.

Småblödning första 3 månaderna är tyvärr en biverkan man kan få räkna med gällande spiral.
 
Jag hade små blödningar första halvåret med hormonspiral, men efter det blödde det ingenting av resterande 5 år jag hade den.

Det började rätt omgående efter den blivit insatt, så när det var för själva insättningen och när det övergick till att vara hormonstyrt gick inte att avgöra för min del.
 
Jag tror att jag småblödde av och till i en vecka, men jag minns faktiskt inte...
(hormonspiral). Jag ammar inte och gjorde inte det vid insättning heller...

Tyvärr blev jag inte heller helt av med mensen helt som vissa blir, men oftast är den bra mkt lindrigare än en normal mens.
Hoppas också på att bli av med mensen helt. Inte hänt ännu, dock har det blivit mindre mängd.

Satte in spiralen i mars, och ska spendera flera år till ihop, så hoppas att den kanske får för sig att försvinna helt tillslut...
 
Hoppas också på att bli av med mensen helt. Inte hänt ännu, dock har det blivit mindre mängd.

Satte in spiralen i mars, och ska spendera flera år till ihop, så hoppas att den kanske får för sig att försvinna helt tillslut...
Vill inte slå hål på dina förhoppningar men har haft min fyra av sina fem år i vår. Så jag lär nog inte bli av med helt..
 
Vill inte slå hål på dina förhoppningar men har haft min fyra av sina fem år i vår. Så jag lär nog inte bli av med helt..
Det blir som det blir. Ser det mer som en "bonus" om så skulle ske. Är skönt att det blivit mindre iallafall, inte för att jag hade jättebesvär innan men ändå.
 
Min bm informerade att man kan småblöda i upp till ett halvår efter insättning. Jag har blött i typ 5 veckor nu...
 
Jag blödde också de två första dagarna efter insättning. Har peppar peppar inte fortsatt blöda men fick till mig att man kunde göra det de första månaderna.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Hur har ni mått efter skrapning? Skrapning kan ju utföras av olika anledningar. När jag försöker läsa om andras erfarenheter efteråt...
Svar
2
· Visningar
611
Senast: julgrisen
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 842
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 051
Senast: tott
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 793
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp