blöder lite under tidig graviditet?

Ireland

Trådstartare
Är gravid i vecka 9 och har under ett par dagar blött lindrigt. Första dagen ljusrosa på pappret och trodde det berodde på att vi haft samlag. Dagen efter endast lite brunt på pappret. Idag blandat rött och brunt.. behöver trosskydd men kommer inga mängder. Inga smärtor i magen. Är det normalt eller låter det som början på mf? Ska ringa gyn direkt imorgon bitti!

Sv: blöder lite under tidig graviditet?

Det är ganska vanligt, speciellt dagarna efter sex. Be att de kollar upp det om du är orolig. Det är dock inte överallt de gör det, utan man får vackert vänta och se... Jag hade ett par små blödningar i början av min grviditet och efter många tidigare mf var jag förstås helt förstörd. Nu sitter jag har med en underbar liten dotter :love:

Åkte in och gjorde ett vul. Visade inget hjärta :'( han var dessutom inte säker på att det bara var 1 där... ska tillbaka om en vecka. Blöder knappt nåt nu men det kommer och går lite. Han sa att embryot dessutom var litet och kan ha dött i vecka 6-7. Är nu i v 8+4 och hjärtat borde synas..

Ja det känns för jävligt.. var ju gravid i ungefär samma vecka som min bästa vän. . Känns inget kul att vänta en vecka med nåt som inte lever i magen :-( hoppas jag slipper skrapning och att det kommer ut med tabletter om inte nu innan. Blöder inte mycket och har inte värst ont i magen..

Jag förstår att det är jobbigt att vänta en vecka. Men det är bra att dom gör det ifall dom har fel..
Tänker på dej och hoppas du orkar. Det är tufft med missfall.

Tack!!! Det känns rätt ok just nu och jag blickar framåt :-)

Om det är ett missfall så sa en läkare en så bra grej till mig när jag fick mitt första missfall. "Du ska vara glad att din kropp är tillräckligt frisk för att stöta bort ett foster som ändå inte var livsdugligt tidigt i graviditeten."

Och tyvärr är det ju så. Nu kan vad som helst hända under 9 månader, men en av mina kompisars barn dog i magen när det var 3 veckor kvar till BF. Det tog väldigt lång tid innan det paret var på banan igen ska jag säga. Då är jag tacksam över att jag fått mina missfall tidigt.

+ 1
Har sett nån statistik på hur många tidiga missfall som är varje år och har för mig att det är många! Klart det är tråkigt, men det innebär inte att du inte kan bli gravid snabbt igen. Jag fick ett missfall, månaden därpå blev jag gravid med sonen som nu är 17 månader :) Det kommer gå bra ska du se!

Precis så tänker jag med! Det var inte meningen helt enkelt. Man vill ju ha friska barn!
Hört att man lätt blir gravid igen så det är bara att köra på. Får se vad de säger på återbesöket på måndag.

Tror det är typ var 10de graviditet som resulterar i MF, det är alltså jätte vanligt med MF.

Jag fick fö också missfall och blev gravid på första försöket där efter (dock hoppade vi över en mens för att ha koll på BF), och nu är lillkotten 4 månader :)

Var 5:e har jag hört :O
Var iaf inne på koll idag och allt har kommit ut av sig själv. Skönt! Trodde jag inte för det har inte blött så mycket som jag trodde det skulle göra.
Kände dessutom av ägglossning på vägen till sjukhuset. Väl hemma gjorde jag ett test och den är i full gång. Så vi kör på :-)

Du ser, det är iaf jätte vanligt så missförstå mig rätt, men det är inte jätte mycket att deppa över, det är ju så det går till liksom och det är bara tuta och köra igen :) Ett MF betyder långt ifrån att nästa graviditet slutar i det också.

Ang att du och din kompis låg jätte nära varandra behöver inte säga så mycket. Jag och en av mina bästa vänner hade BF med två dagars mellanrum.. men vad gjorde det när min ville titta ut sex veckor tidigare ;) Vi har ändå lika roligt ihop trotts att de inte är födda med två dagars mellanrum ^^

Lycka till i fortsättningen.

Kl.

Har fått kraftiga blödningar med klumpar och mensvärksliknade krämpor, antar att det är ett mf? Men mår fortfarande illa är trött och blir kissnödig för typ inget, hur länge tror kroppen att den gravid efter ett mf? Hur snabbt går värdet ner så man kan ta ett nytt gravtest? Är i v 7 el 8.

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså jag är 42 år, har haft jättelite mens - så jag klarar mig med trosskydd i alla fall i 8 år nu. De senaste åren har jag inte haft...
Svar
11
· Visningar
1 775
Senast: Trissa
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
Övr. Barn I snart 10,5 år har jag burit mina känslor inombords, tryckt undan dom med ett leende om att barnet trots allt mådde bra. Men allt...
2
Svar
32
· Visningar
4 337
Senast: Tramptass
·
Kropp & Själ Jag har redan kontakt med läkare och har gjort flertalet prover de senaste månaderna utan något precist svar på vad som kan vara fel...
Svar
4
· Visningar
1 353
Senast: Aliche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama