Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har använt mig av det för att det är billigt men varan har alltid varit betald innan. Beloppet som köparen skall betala har då varit satt till noll kr.Vad har ni för erfarenhet av att sälja/skicka saker med Blocketpaket? Jag vet hur det funkar rent teoretisk, men är det verkligen säkert för mig som säljare?
Ja, är ju rädd att det ska bli massa strul... Vill helst ha betalt i förskott. Samtidigt förstår jag att köparen vill prova och också känna sig säker på att hon får varan.
Finns det några andra sätt? Hur brukar ni göra?
Jag hittade några inlägg här och på andra forum från säljare som fått tillbaka skadade varor så tror inte jag vågar skicka på det sättet. Verkar som en bra grej för köpare men dåligt för säljare.
Har bara köpt via blocketpaket och det har ju känts bra. Som säljare lite skeptisk en tvist i domstol om låsta pengar låter segt och dyrt?
Det är det, det blir en civilrättslig fråga om man inte kommer överens. Blocket håller pengarna tills säljare och köpare är överens om vem de ska betalas ut till, om de inte är det så får tvisten lösas i domstol och sen när det finns en dom/förlikning betalar blocket ut efter den. Nu går nog få tvister dit, man förlikas innan just för det tar tid och är dyrt. Men det är något många inte tänker på, att man kan hamna i limbo där blocket har pengarna och den ena personen har saken/den trasiga saken.
Jag sålde en pryl för 2000 kr för ett tag sen.Ja, är ju rädd att det ska bli massa strul... Vill helst ha betalt i förskott. Samtidigt förstår jag att köparen vill prova och också känna sig säker på att hon får varan.
Finns det några andra sätt? Hur brukar ni göra?