Blir så trött....

S

Scottsman

Nu har min 5-åring antagligen sparkat sig själv på insidan av benet igen. Förmodligen pga av irriterande insekter. Resultat: en fin rätt stor bula på benet som ömmar. Hon är dock inte halt men gillar inte när jag stryker på radital. Frågan är om detta gör någon nytta? Eller finns det något bättre sätt?

Sv: Blir så trött....

Det första brukar det vara bäst att kyla efter en sådan smäll, men det kanske är lite sent nu. Sedan kan man man ju alltid ha på liniment eller stallbandage, men jag tror inte att det gör någon jätteskillnad.
Tyvärr är det ju lätt hänt att hästen slår upp överbenet igen. Min ena häst har haft ett liknande (dock ej ömt) överben och har fått gå med skydd i hagen ett tag för att undvika att hon ska slå i det igen.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 421
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Hej! Jag skrev ett inlägg för ett år sedan om detta och sökte svar, utan resultat, tänkte prova igen eftersom vi och veterinärer börjar...
Svar
12
· Visningar
1 465
Senast: caballus
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 593
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 919
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar