Blir inte ni provocerade av "kloka råd"?

Okej idag blev jag arg och fräste igen. Ville älskar allt och alla, helt hejdlöst mycket. Alltså jobbar vi på att hundar och människor kan passeras och passera utan att man går upp i atomer. Så idag satt jag en bra bit ifrån gångvägen och hade helt fokus på ville för att han skulle ta det lugnt. Helt plötsligt kommer det något terrieraktigt framrusande, jag hivar undan den med ena armen och håller Ville med andra. Varpå ägaren till terrier försöker ha en föreläsning om att hundar behöver umgås och det är människor som skapar konflikter mellan hundar. 😤 Jag fräser rätt elakt att min hund inte har problem med hundar utan jag som har problem med ägarna och vi just nu tränar på att låta bli andra hundar. Ägaren insåg nog att det var bäst att fly.😇

Jag har nog fått rätt få råd, vilket är skönt då jag kan tycka det är lite svårt att bemöta dem.

Det senaste jag minns är i alla fall när jag var ute med Frej när det var mörkt ute. Vi mötte en man med vad jag har för mig är en rottweilerblandras, tik. Frej blev osäker på ekipaget och tänkte skälla en massa, så jag satte mig på huk och smekte honom lite för att dämpa honom. Svårt att minnas exakt men ungefär:

"NEJ, nej, nej! Så där får du ABSOLUT inte göra! Då kommer han alltid bli rädd för andra hundar."

Det har han i alla fall inte blivit, fast han skäller på huskies :o.

Det kanske är din framtida hund? :D
Ja, jag får gå ner och sätta mig på bänken ifall han kommer tillbaka :love:

(Jag vet inte ens om det var en staffe, han såg lite för stor ut för det. Men inte lika bullig som jag uppfattar amstaff? Han var fläckig med mest vitt, talar det för amstaff? Fast äh, jag såg väl mest hans bedårande ansikte)

O min förrförra BC
27734

Stannar han till sådär med ena framtassen i luften? Det är typ det gulligaste jag vet. :D

Nä men han har en svans som går i 300 knyck och pliriga ögon under buskiga bryn.
Fasiken att jag inte fick till filmen!
Testar en annan "svansfilm" dock inte alls lika söt.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 576
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 216
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 874
Senast: geting
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 719
Senast: s957
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka