Blir inte dräktig?

D

DeZemBer

Har en maine coon hona som har varit iväg på parning 2 gånger, med samma hane, men inge bebisar blir det :(
Första gången vart tuttarna rosa efter 3 veckor och sådär, men hon vart aldrig tjock, andra gången hände ingenting.
Vad kan det vara för fel?
Hanen har fått ungar med flera andra honor...
Kan det hända att det tex finns kattungar kvar i magen på henne och sånt? , har ju hört dom mest konstiga historier....

Sv: Blir inte dräktig?

Testa först och främst en annan hane. Min blev dräktig med en hane, fick en dödfödd unge, inget mer. Hon fick åka till en annan hane, gick tom 2 ggr med honom. Sen gick hon tillbaka till den första hanen igen och 67 dagar senare föddes 3 bebisar.

Går hon tom 2 ggr med en annan hane så är det nog dags för en fertilitetsutredning.

Sv: Blir inte dräktig?

Tycker också att du ska prova en annan hane och funkar inte det är det dags för en fertilitetsutredning. Det kan vara bakterier i farten eller så kan det vara någonting annat. Det låter som att din katt antingen blivit dräktig och av något skäl (tex. infektion) resorberat fostren eller så kan hon ha blivit skendräktig. Ägglossning verkar hon iaf få och det är alltid något.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
615
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 932
Senast: Badger
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 226
Senast: Marvin
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 645
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama