Blir eran hund "galen" vid möte med annan hund?

Sv: Blir eran hund "galen" vid möte med annan hund?

Jag har också en hund som blev påflugen flera gånger som unghund och blev märkbart skärrad av detta. Men jag började jobba med det direkt och har idag noll problem med det.

Rätten att klaga över andras hundar har man väl alltid, men det lät tyvärr inte så positivt från inläggsskaparen... Klaga gör jag också, men jag hade inte velat ha en 18 månaders 30 kgs hund som tar i så pass när den möter andra hundar. Men visst, vi vet ju inte vad hon gör åt det.

//E
 
Sv: Blir eran hund "galen" vid möte med annan hund?

Min vovve blir glad och vill fram och hälsa ( vare sig han är kopplad eller inte ) Dock kommer han när jag ropar , sätter sig vid den vänstra sidan och väntar på att den hunden ska gå förbi eller går fot förbi den andra hunden . Här finns det två st rejält agressiva hundar ( lägger sig ner, gör utfall , ägaren måste släpa iväg den ena hundarna ) , och några som "morrar lite" inget utav det här skulle jag acceptera hos min hund.


Om du inte acceperar ett sånt beteende så har du säkert jättebra tips på hur man kan träna bort det????

Jag har problem med min hund som vill fram och hälsa på allt som kommer imot och jag har ingen aning om hur jag ska träna bort det??? Hon är inte aggressiv.
 
Sv: Blir eran hund "galen" vid möte med annan hund?

Nix..ingen av hundarna blir galna eller skogstokiga :banana:

För det mesta struntar de i andra hundar..
 

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 074
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund I vårt område finns det en familj som har två vallhundar av mindre/mellanstorlek (15-20kg). Hundarna får ingen som helst aktivering...
Svar
15
· Visningar
1 691
Senast: Nota
·
Övr. Hund Som inte har sådan kadaverdisciplin att hunden går lugnt vid ägarens sida oavsett störning alltså. Men, alla andra? Alla de som tycker...
23 24 25
Svar
492
· Visningar
37 468
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 187
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad läser du just nu?
  • Hiss och diss del 5
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp