Blir den skimmel? Och hur stor?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare FTW
  • Startdatum Startdatum
F

FTW

Hur vet man om ett föl kommer att bli skimmel? Såg en liten kille häromdagen som var brun med svart man o svans. Men stoet är skimmel, och det bruna såg lite konstigt ut - lite svart-grå-brunt när man såg bakifrån, in i pälsen.

Kanman överhuvudtaget säga hur han kommer att se ut, eller är det bara att vänta?

Och så det här med storlek? Hur kan man säga att ett föl kommer att bli si eller så hög? Finns det några växtkurvor för föl? Vardå?

Mitt ena shettis sto som är nio månader va brun med svart man och svans men har grått under den översta pälsen men nu syns det mkt, det har även vuxit ut gråa hårtstrån i manen. Men hon kommer troligtvis bli svartskimmel, pappa är det och mamman är svart.

fölpälsar är väldigt intetsägande angående deras slutfärg, men en god regel är att om de får gråa ögonbryn då de tappar fölpälsen så brukar de bli skimlar, om de nu har de anlagen vill säga..

Min blivande skimmel ,född brun var gråsvart på öronen och vita hår i pannvirvlen i övrigt brun när han var bäbis. Han är nu tre och mkt stickelhårig men skimmlar nog ganska mkt nu när han fäller vinterpälsen börjar bli grå på bringan.

Liknande trådar

Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 784
Senast: Puffindog
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 277
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
178
· Visningar
26 207

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka