Blir alldeles matt och redigt förbannad

Sv: Blir alldeles matt och redigt förbannad

*KL*
Det är absolut hundägarens anvar - ingen tvekan om det!
Men vi vet ju faktiskt inte vad som hänt innan hunden dök upp på skolan och gjorde utfallet.
Känns lite dumt att säga att sådana människor inte borde ha hund......

Tragisk händelse är det!

Men om de va tvungna o dra en stol i huvudet på den känns de som att de gått för långt. Ja menar, min vovva skulle säkert säga ifrån i ett tryckt läge men är hon lös går hon ju därifrån.

*kl*

Stod i aftonbladet att det var Schäfer/ Rottis blandning och att ägaren gått med på avlivning.

(Spelar ioförsig ingen roll vad det är för ras, lika hemskt iallafall)

*kl*
Själv tyckte jag det var anmärkningsvärt att det i artikeln stod "ägaren kom etfter minuter" Varför varför går en hund utan uppsikt i ens sekunder?

Tyvärr vet man så sällan bakgrunden till det som hänt...

På aftonbladet kan man läsa att det rörde sig om en blandning mellan Rottweiler och Schäfer.

När blev aftonbladet en trovärdig källa ?

Sedan spelar det ingen roll vad det var för ras, det är själva händelsen jag förfäras över.

Det står i aftonbladet att det va blandning rotteiler schäfer som bet

Men du läs innan du skriver ;)

Två stycken har påpekat det redan, men jag anser inte att aftonbladet är trovärdig i sådana situationer.

Liknande trådar

Ridning Vi har haft vår D-ponny i tre år, en irländare som var rätt nyimporterad när vi köpte henne. Hon är (har varit?) en väldigt lättsam häst...
Svar
12
· Visningar
2 672
Senast: TinyWiny
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 116
Övr. Hund Jag och sambon har en liten busig dansk-svensk gårdshund på snart 3 år och 9 kg. Pga hans uppfinningsrikedom kombinerat med en viss...
Svar
7
· Visningar
3 923
Senast: utte
·
Hundhälsa Hej, Jag hoppas kunna få bolla lite svåra tankar med er. Jag och min man har två hundar av spetsras: en 3,5-årig och en 8-månaders, båda...
2
Svar
21
· Visningar
3 097

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • tämja halvvuxna katter
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat