R
Reingan
För drygt en månad sedan hade jag problem med ett av de ston jag rider...hon blev blind på sitt ena öga. Det hela börjde med att hon hennes öga rann vätska och blev svullet. Vi tog veterinären på det men han visste inte vad det var. Som vanligt fick vi en salva som vi skulle behandla henne med. Sedan en morgon såg vi att hon hade fått starr, hela ögat var grått
Och nu kände jag hur allt hopp bara rann iväg. I år har jag försökt hitta vad som är problemet med henne, men eftersom ingen annan än jag och några få personer till att "nå" henne så går det inte helelr att ta reda på hennes problem (hon vill döda dem). Dock finns det en kiropraktor som har lyckats tala med henne och får ta på henne. Han lyckades behandla henne för ett par månader sedan och fann hennes problem samt åtgärdade dem. Nu, igår, kom denna man tillbaka för att behandla henne igen. Han skulle komma vid tolv tiden och självklart ville jag vara med, men det skulle innebära skolk från skolan..dock inga problem för mig när det handlar om en väldigt speciell häst. men saken var den att jag verkligen inte kunde den här gången. Någonting sade mig att jag inte skulle gå till stallet och jag vet inte vad. En kompis till mig sade att de behandlar henne utan att jag är där, säkert en halvtimme senare började jag störtböla på lektionen och jag visste inte orsaken. Jag visste dock att det handlade om detta sto men om det var positivt eller negativt...ingen aning.
Med en 20-kilos packning gick jag den lååånga vägen till stallet och när jag kom fram möttes jag av stallchefen. Det första hon sa var "Vart var du?" och jag tänkte att stoet inte gick att behandla. Men sen så började hon berätta....
Stallchefen har en förmåga att känna hästar och den här gången hade hon fått all energi och känslor från detta sto på sig så hon var nära på att svimma. Kiropraktorn började samtidigt behandla. Vad som hände vet jag inte riktigt men tydligen sade alla att det var meningen att jag inte var där. Troligen hade jag bölat, för det finns ingen häst eller människa som framkallar så mycket känslor hos mig som just detta. Det absolut bästa med allt var just hennes öga. Han sa att han själv troligen var orsaken till denna blinda öga från förra gången då han behandlade och fixade till det. Sen såg hon! Stallchefen och alla andra berättaed hur stoet blev helt överlycklig. Hon gick runt i boxen i höger varv (med sitt "blinda" öga utåt) och bara kollade på allt som fanns på hennes högra sida.
och jag lovar..när jag väl hälsade på henne så var hon som en ny häst. Hon var helt super positiv. Det här är nog det bästa som hänt mig.
Min första tanke om just kiropraktorer var ungefär: dåliga, dumma, förstör osv..Det beror på att så fort han behandlade henne första gången som var "Halt"..men jag fortsatte rida henne ändå som alla sade. Snart var hon bättre än någonsin. Inför denna behandling var jag väldigt tveksam, men vad har han åstadkommit?! Jo, han har lyckats bota en blind häst!![Banana :banana: :banana:](/bilder/smilies/banana.gif)
Med en 20-kilos packning gick jag den lååånga vägen till stallet och när jag kom fram möttes jag av stallchefen. Det första hon sa var "Vart var du?" och jag tänkte att stoet inte gick att behandla. Men sen så började hon berätta....
Stallchefen har en förmåga att känna hästar och den här gången hade hon fått all energi och känslor från detta sto på sig så hon var nära på att svimma. Kiropraktorn började samtidigt behandla. Vad som hände vet jag inte riktigt men tydligen sade alla att det var meningen att jag inte var där. Troligen hade jag bölat, för det finns ingen häst eller människa som framkallar så mycket känslor hos mig som just detta. Det absolut bästa med allt var just hennes öga. Han sa att han själv troligen var orsaken till denna blinda öga från förra gången då han behandlade och fixade till det. Sen såg hon! Stallchefen och alla andra berättaed hur stoet blev helt överlycklig. Hon gick runt i boxen i höger varv (med sitt "blinda" öga utåt) och bara kollade på allt som fanns på hennes högra sida.
och jag lovar..när jag väl hälsade på henne så var hon som en ny häst. Hon var helt super positiv. Det här är nog det bästa som hänt mig.
Min första tanke om just kiropraktorer var ungefär: dåliga, dumma, förstör osv..Det beror på att så fort han behandlade henne första gången som var "Halt"..men jag fortsatte rida henne ändå som alla sade. Snart var hon bättre än någonsin. Inför denna behandling var jag väldigt tveksam, men vad har han åstadkommit?! Jo, han har lyckats bota en blind häst!
![Banana :banana: :banana:](/bilder/smilies/banana.gif)