Bli tagen för att vara yngre än vad du är.

Sv: Bli tagen för att vara yngre än vad du är.

Som du ser är du inte ensam :) Jag tillhör också dem som måste visa leg varje gång jag går på systemet och ibland även på Ica när man köper öl, dock inte när jag har Tuva med...

Däremot är det jobbigt att jag blir tagen för mycket yngre än vad jag är i jobbsammanhang. Jag måste hävda mig tusen gånger mer än jämnåriga som ser mer tantiga ut. Känns så förlegat att det ska vara så. Jag har ingen lust å klippa page frisyr och hårdsminka mig för att få männen (för det är ffa männen) att lyssna på mig. Självklart vet jag vad jag pratar om när jag öppnar munnen och ger inget barnsligt intryck när jag pratar. Men i det här företaget döms man tydligen extremt mycket på sitt utseende... Trist!

Var dessutom på en arbetsintervju för ett tag sedan, hos ett rekryteringsföretag. Där fick jag feedbacken av rekryteraren att jag skulle försöka se lite mindre "flickig" ut. Jag som i hela mitt liv varit tomboy... :/

Jag är 30 år nu...

Råkade ut för samma sak när Jehovas ringde på när jag var 29.
De frågade om min mamma eller pappa var hemma. Jättekul.

*kl*

Samma här. Jag har egentligen aldrig brytt mig, förens jag blev morsa.
När dottra var ett halvår, knatade jag götgatan ner med barnvagnen. En tant fångar upp mig o börjar småprata. Efter ett tag kläcker hon ur sig någonting om att det ändå är synd att jag inte får njuta av min tonårsperiod som andra barn. Jag var då 22.

Fast roligast var den gången jag skulle köpa cigg i en turrkiosk och gubben bakom disken säger att jag snott min morsas legg. Jag var då 21. Hm, säg att jag såg ut som 14. Hur gammal skulle då min morsa varit när hon klämt ut mig...?

Känner också igen mej här!

Jag är 26 och har hittills i mitt liv aldrig lyckats köpa vare sig cigaretter, folköl eller något på systemet utan att visa leg. Blev nekad att komma in på krogen här hemma förra året eftersom jag hade glömt körkortet hemma (18-årsgräns, jag var nykter och kom tillsammans med min sambo, som inte behövde visa leg :p).

Har provat att klippa mig kort också men det verkar inte hjälpa något vidare, inte gravidmage heller för den delen :D. Får väl se när bebis har tittat ut om det blir nån skillnad!

"Är din mamma eller pappa hemma?" har jag råkat ut för i telefon för något år sen. Jag hade rejält kul åt det eftersom jag inte har någon pipig sopranstämma direkt. Och när man är på väg i full fart mot 40 så är sånt bara uppiggande :p Senaste gången jag blev legkollad var jag 35, men nu har det faktiskt slutat.

När jag var 19 så fick jag visa leg för att komma in på bio som var från 15! Grejen var den att jag inte hade leg med mig så det slutade med att min mamma fick komma med mitt körkort, för jag skulle bara in!

Haha :rofl: Det var faktiskt lite roligt. Cigaretter och alkohol i all ara men spelar roll om du var 14 och plankade in pa en 15 bio? :D

Vi får hoppas det håller i sig! ;)
Kan vara skojigare när man är 42 att se ut som 30 än nu i din ålder kanske?

Som ca 20åring togs jag ofta för att vara något äldre än vad jag var.. i alla fall 25 fyllda. Som 30-35åring togs jag ofta för yngre (ca 25) och nu vete sjutton, sällan någon gissar numera. Jag inbillar mig att jag fortfarande ser ganska ung ut, men verkligheten är nog att jag ser ut att vara ungefär så gammal som jag är (snart 42).:D

(förresten hittade jag några grå hårstrån häromdagen! :eek:)

Äh, jag skulle bara njuta av att se ung och fräsch ut;) Det hade ju antagligen känts lite jobbigare om folk trodde du var 15 år äldre...
Jag (som är 37) och en nära vän som är ett år äldre lämnade iväg min häst för inkörning för något år sedan. Kusken kom ut och hälsade på mig och sträckte fram handen till min kompis och sa att det var så roligt att träffa "Sars" mamma:eek:

Det blev lite tryckt stämning efteråt men nu kan vi skratta åt det tillsammans, kusken lär dock aldrig bli riktigt förlåten...:D

Hm, jag kom på en sak jag förträngt..... :crazy: Var ute med en kompis på en pub för några par år sen. Hade samma dag fått en sminkning gjord hos Make Up Store (present från kompisen) och på puben hamnar jag, kompisen (som är 5 år yngre än mig) och hennes yngre pojkvän vid samma bord som en man på ca 55+. Han hälsade på mig med orden "och du är moster förstår jag!"..... :confused: Hmm.......;)

Haha :rofl: Det var faktiskt lite roligt. Cigaretter och alkohol i all ara men spelar roll om du var 14 och plankade in pa en 15 bio? :D

Det där hände min väninna också :D

Vi var både 22 år då och skulle betala för biobiljetterna. Så betalade min kompis kontant var på kassörskan säger

- Legitimation

Väninnan som är helt inne i att oftast betala med kort börjar leta och när hon ska sträcka över körkortet så säger hon

- Nej men vaddå, jag betalade ju kontant ?

Kassörskan: Eh ja men du det är faktiskt 15 år på denna bio.

Jag: :rofl::rofl::rofl:, höll verkligen på att kissa på mig för jag skrattade så mycket.

Väninnan: Haha jaha på så vis, duger körkort.

Vid detta laget så garvade hela kön och kassörskan såg lätt skamsen ut när hon kikat på körkortet.

Senast ändrad:

Knapplån

När jag skulle köpa permobilen som buke varit så underbara och hade samlat ihop pengar till åt mej så var min son med och körde mej. Mannen vi skulle köpa permobilen trodde att min son var min sambo :D Nä sa jag han är min son... Va :eek: sa mannen och undrade ju givetvis hur gammal jag var. Det var inte första gången någon tar min son för min sambo så frågan är om jag ser ung ut eller om han ser gammal ut :p

Fram till jag var 28 fick jag alltid visa leg på systemet. Sedan behövdes det inte längre eftersom min sambos syster jobbar där så när hon hade träffat mej första gången så visste alla där att jag var över 20.

Jag har tappat räkningen på hur många gånger jag har fått skäll av läkare att inte mamman är med utan att bara storasyster är med när barnet är så sjukt... Likaså andra människor som trott att jag var barnvakt eller storasyster i diverse sammanhang.

Priset tog ändå en bekants man när han trodde att jag och min dotter var lika gamla när vi träffades första gången.

Jag blir alltid glad när jag får visa leg på systemet! Är 36 år idag!

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 458
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
2 067
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
22 276
Senast: Zewz
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 802
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama