Bli tagen för att vara yngre än vad du är.

Ajda

Trådstartare
Jag håller på att bli tokig. Jag är 25 år, men blir konstant tagen för att vara ganska mycket yngre än det.
Alla nya människor jag träffar måste konstatera att jag ser så ung ut och är det verkligen mina barn? Tappar hakan när jag säger att jag har hus, häst och jobb med.

Innan jag fick barn brydde jag mig inte nämnvärt, men nu när man har 2 kottar känns det rätt värdelöst att inte bli tagen för att vara en vuxen.

Senast imorse frågade en vikarie på dagis om jag var mamma eller storasyster. :devil:
Vill bara snäsa och fråga om hennes ålder och konstatera att hon ser 15 år åldre ut :devil:

Egentligen är det väl bara att gilla läget och hoppas man ser ung och fräsh ut om 20 år också. Men 20 år är lång tid.
Funderar på att klippa av mig håret, har långt nu. I kortare hår ser man äldre och mognare ut eller hur?

Sv: Bli tagen för att vara yngre än vad du är.

Den här tråden behöver en bild! :D

Jag har länge hört att jag ser ut att vara ca 23-24 år,började när jag var ca 17 år,nu är jag 24,och det håller fortfarande i sig!

Känner igen det där.
Får alltid höra av okända att jag ser ut som 19-22. Är snart 31 och har tre barn, den äldsta blir snart 10.
Får visa leg när jag köper snus till min man. När jag sommarjobbade i hemtjänsten första gången frågade både pensionärerna och de övriga anställda om jag nyss tagit studenten. Jag var då 28.

Jag sag ocksa ung ut valdigt lange. Nu nar jag har fyllt 30 har jag fatt lite rynkor och klippt haret kortare och vips sa forsvann alla "har du gatt ut gymnasiet an" kommentarer. Bade bra och daligt :D

Jag har kant mig som 35 ungefar sen jag var 15, sa det har varit lite skumt att se ut som 15 tills jag blev 30.

Jag tycker ocksa du ser ung ut, och Mustasukka ocksa. Fast jag skulle aldrig kommentera det. Testa klipp haret om du kanner for det ajda, men annars far du deklarera for de undrande att du bara ar en otroligt frasch 25 aring och fraga om de vill ha lite tips? :)

KL
Hur ser man ut när man är 25 för att folk ska tro att man är 25?

Jag är 23, och blir nekad att köpa Redbull utan legg, för det är 15 år gräns. :o

Jag fick visa leg när jag skulle köpa en folköl, när jag var 39.

Och jag fick visa leg på systemet tills jag fyllde 40. Det var nästan lite förnedrande de sista åren, tyckte jag.

Skönt att jag inte är ensam :D

Mitt ansikte är ganska runt och framförallt mina kinder. Tror det är dom som gör mitt ansikte till ett babyface :cool: Och dom är ju där dom är. Får se om håret kan trolla så jag iallafall ser ut som... 20 år. Allt annat än 15-17 är bra.

Jag är 21, jag kommer aldrig in på krogen utan att få kollat mitt leg först (ett par gånger har dom dubbelkollat, alltså först i ingången och sedan i baren...). De flesta tror att jag är omkring 16.

Häromdagen var jag och mamma och hälsade på våran ponny hos fodervärden, min gamla tävlingsponny på 115 cm. Träffade fodervärden (hemma hos dom) och hade med oss en potentiell köpare. Jag fick visa upp henne och efter det fick hon stå och beta i gräset, (jag var, som alltid ridklädd kan tilläggas) och stod och klappade med min gamla kompis. Då kommer två tjejer och hälsar på oss, uppenbarligen ägarna av stallet, den ena tittar på mig och frågar 'ska du köpa häst?'. VA? svarade jag, lite skarpare än jag tänkt... 'äh, nej, men hon ska' svarade mamma då och pekar på köparen (som är 50+)... på vägen hem satt jag och skrattade i bilen. Okej att jag ser ut som 15-16 men 10?? yikes..

Relaterad videos: http://www.tv4play.se/Arkiv/Blandat?title=emma_nu_har_jag_en_framtid&videoid=1634529, men här är hela avsnittet om ni vill se mer av henne; http://www.tv4play.se/hem_och_friti...annah_stylar_om_sverige_del_7&videoid=1634068

Hon hade samma problem, 25 år, med litet barn hemma, men nekad att köpa redbull..

Jag är 26, och för två månader sedan bad de om leg när jag skulle köpa en cigarr till min sambo.

Varje gång jag kommer in på systembolaget så så ber de alltid om leg. Många äldre damer i kassan tittar så misstänksamt på mig när de ber om leg.

Jag får alltid visa leg, spelar ingen roll om det är på systemet, eller på Ica för att köpa snus. Priset var nog för några veckor sedan när jag skulle köpa en trisslott och var tvungen att visa leg..... fyller 38 år snart. Men man får väl ta det som en komplimang...:)

Äh, jag skulle bara njuta av att se ung och fräsch ut;) Det hade ju antagligen känts lite jobbigare om folk trodde du var 15 år äldre...
Jag (som är 37) och en nära vän som är ett år äldre lämnade iväg min häst för inkörning för något år sedan. Kusken kom ut och hälsade på mig och sträckte fram handen till min kompis och sa att det var så roligt att träffa "Sars" mamma:eek:

Det blev lite tryckt stämning efteråt men nu kan vi skratta åt det tillsammans, kusken lär dock aldrig bli riktigt förlåten...:D

Jag blir 34 i dagarna, och förra sommaren när jag för en gångs skull betalade kontant på bussen så frågade chauffören "har du fyllt 16?". Han såg ganska chockad ut när jag svarade "ja, och det dubbla också" :D

Får alltid visa leg på bolaget, och oftast även när jag köper folköl....

När jag var yngre ( runt 25 ) tyckte jag det var skitjobbigt att alltid bli tagen för en tonåring. När jag var 35 och fortfarande fick visa leg på systemet kändes det ganska ok. När jag var 37 och fick visa leg för att köpa cigaretter var jag glad i en vecka efteråt. Nu är jag 43 och ingen frågar om något leg längre. Så var glad så länge det varar för det går över, var så säker.

kl

Jag har också alltid sett ung ut, och det är många som påpekat det genom åren. Dock inte så mycket sen jag fick barn faktiskt :laugh:

Jag brukar inte bry mig så mycket. Ett tag var det lite jobbigt, men nu tycker jag mest att det är kul. När jag väntade My skulle vi gå på bio i en VIP salong där det var 18 års gräns. Då frågade kassörskan mig om jag hade åldern inne... Jag tyckte att det var sjukt kul när jag stod där med min jättemage (visserligen kan man vara gravid innan man är 18 också, men ändå) och min man bredvid mig.

Jag är 26 år och är gift, har två barn, en lärarexamen, en häst, ett nybyggthus med 2ha mark, två bilar och en elcykel och känner mig egentligen bra mycket äldre än just 26 :D

del kl

Jag tycker inte ni ska klaga, jag behöver ALDRIG visa leg på systemet, och jag är 23! Hur kul tror ni det är då? :D

Åh jag skulle bli överlycklig om någon trodde jag var yngre än vad jag är...

...men jag har ju svårartad 25 årskris också :angel:

Förra våren var det en dörrförsäljare (fiskbil) som knackade på här och frågade om min mamma eller pappa var hemma. Du får väl köra hem till dem och kolla, svarade jag :devil: Tydligen är jag inte gammal nog för att vara gårdsägare, då 24 år och gravid.
Sambon fick visa leg på systemet i februari i år, några dagar innan han fyllde 33 :D

Jag ser hellre yngre ut än tvärt om, kul att se ut som 40 när man är 25 :angel:

Samma har hänt här.
Jehovas knackade på när jag var gravid och hade Tuva hemma.
-Är din mamma eller pappa hemma?

Jag sa bara nej... var inte speciellt intresserad av att lyssna på honom ändå.

Gud vad jag känner iegn mig i den här tråden. Är 24 men det är det ingen som tror! När jag var 19 så fick jag visa leg för att komma in på bio som var från 15! Grejen var den att jag inte hade leg med mig så det slutade med att min mamma fick komma med mitt körkort, för jag skulle bara in!

Jag pluggar ju till syrra också och då är det flera som har trott att jag inte alls kan ha jobbat nå efter jag tog studenten, men jo, 4 år...

Men som flera skrivit, jag hoppas det håller i sig så man ser ut som 25 när man är 40 :D

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 458
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
2 067
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
22 276
Senast: Zewz
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 802
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama