Gimlan
Trådstartare
Eh…Trist att du blir defensiv istället för att förklara hur du menar. Jag ställde bara en fråga. Over and out.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eh…Trist att du blir defensiv istället för att förklara hur du menar. Jag ställde bara en fråga. Over and out.
Rider du alltid samma häst (egen?) eller är det ridlektioner på olika hästar?Jag, som så många andra, sitter snett i sadeln. Viker mig gärna i vänster sidan i v varv och skjuter fram ena axeln. Jobbar på att bli rakare - såklart. Men det är så jäkla svårt!
Vad är era bästa tips?
Tränare som tjatar har jag
Rider två egna - det är min egen snedhet, sadlarna kollas regelbundetRider du alltid samma häst (egen?) eller är det ridlektioner på olika hästar?
Generellt är det ju inte helt ovanligt att häst och ryttare är sneda åt samma håll, vilket kan göra att era snedheter förstärker varandra. Så, det kan vara klokt att kolla upp och behandla eventuell snedhet hos hästen också samtidigt som du åtgärdar dig själv som ryttare.
Och kolla upp sadeln.
Sen skulle jag råda dig att börja med att jobba upp din egen liksidighet avsuttet, eftersom du då inte påverkas av hästens oliksidighet.