Bli gravid

D

DancingFox

Min sambo och jag har bestämt oss för att äntligen skaffa barn och båda älskar barn, men hos mig finns det svårigheter som Cystor på äggstockarna och på livmoderhals, som har i många år orsakat oregelbunden mens. Ägglossningstickor verkar inte riktigt funka, för när jag enligt uträkningar börjar ta, så verkar det inte vara.
Kan en person ha tex oerhört kort luteal fas? Hur kort kan den egentligen vara? Jag har testat att tex med sticka kolla när jag har som starkast värk precis innan mens osv, men stickan ger inte ifrån sig. Har tappat förtroende helt för stickor. De verkar hela tiden bara ge mig negativt resultat.:(
Hur stor chans har en person med cystor på äggstockarna och livmoderhalsen att bli gravid med hjälp och utan hjälp?
Vi har bestämt oss att försöka lite till, men sedan ska vi få hjälp, då jag har tidigare blivit lovad tidig hjälp av min läkare. Då de tidigt konstaterade att det fanns problem, men de rekommderade mig bara vissa saker, men de talade inte om att jag hade cystor.:confused:
 
Sv: Bli gravid

Jag har ocksa cystor, i mitt fall orsakade av endometrios vilket jag antar ar annorlunda mot det du lider av? Iaf sa ar min menscykel valdigt kort, och oregelbunden, mellan 22-26 dagar, vilket betyder att min agglossning ibland sker redan dag 8och inte dag 14 som det star i alla bruksanvisningar! Du kan ta blodprover hos din huslakare som definitivt kan avgora om du har agglossning eller inte (jag litar inte heller pa stickor ;)). Glom inte att det ar helt normalt att inte ha agglossning VARJE manad! Och att det kan ta upp till 18 manader att bli gravid utan att nagot ar fel.

Jag och maken har inte lyckats bli gravida pa naturlig vag (men han har "sloa" spermier vilket inte direkt hjalper var situation!) men jag ar nu nastan 20 veckor med tvillingar via ICSI :love:
 
Sv: Bli gravid

Tusen tack för ditt svar! :bow:
Att veta att det går trots cystor, känns bättre inom mig.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 704
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 843
Senast: Gunnar
·
Övr. Barn Kanske en konstig fråga; men hur fasiken vet man?! Jag fyller i år 35 år och har aldrig någonsin velat haft barn. Levde tillsammans...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
20 969
Senast: glittra
·
Gravid - 1år Hej! Jag skulle behöva lite tankar kring den situation jag nu hamnat i. Jag behöver få skriva av mig, vill inte berätta om detta för...
2
Svar
26
· Visningar
4 707
Senast: Snö
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp