Bli av med magen????

Status
Stängd för vidare inlägg.
W

Warmia

Hur har ni tränat för att bli av med magen efter barnafödandet?
Fick en sån härlig kommentar från min sambo i går "-vilken stor mage, är dugravid igen?" Och nej jag är inte gravid igen utan får inte bort min mage igen...... Hur tränade ni magen? Fick ni magen att se ut som förut?
 
Sv: Bli av med magen????

Män kan vara så finkänsliga ibland! :D

Jag har inte tränat magen på något speciellt sätt, jag hade turen att få en platt mage igen direkt efter förlossningen. Å andra sidan gick jag inte upp jättemycket (bara de rekommenderade kg), fick ingen jättemage (bebisen som kom ut var 48 cm lång och vägde 3295 gr) och inga direkta bristningar. :o
 
Sv: Bli av med magen????

Hm. Vad okänsligt av honom.

Nej jag vet inga andra knep än vanlig träning och att hålla sig normalviktig. Fast jag skulle knappast gjort det för att barnafadern sa det. Vad elakt liksom? Hoppas han håller sig borta från egen kalaskula, begynnande flint eller hår på ryggen.
 
Sv: Bli av med magen????

Tycker inte den kommentaren var så mogen nej:smirk:
 
Sv: Bli av med magen????

Äta sunt så man har en frisk hälsa och därmed hud fri från slaggprodukter och äta och röra på sig normalt. Samt räkna med minst 1 år för huden att dra ihop sig. Skynda långsamt så huden får dra ihop sig långsamt. Fettet under bör tunnas ut långsamt eftersom det även bidrar till hudens elasticitet.
 
Sv: Bli av med magen????

Rekommenderar Pilates träning. Jobbigt som f-n men effektivt för bäckenbotten och transverserna (inre magmusklerna).

Var observant på att inte snedbelasta bäckenet de första 12 månaderna dock.

Jag fick tillbaka det mesta av magformen inom ca 2 månaders träning, 2 dgr i veckan.

Dock märks det att jag fortfarande äter mer än jag gjorde innan grav och när jag slarvar med träning så ser jag återigen ut som om jag var i 3-4 e månaden. (min son är 11 månader nu)

Jag började träna efter ca 3.5 månader.
 
Sv: Bli av med magen????

Jag red mycket, både under graviditeten och efter. Då använder man ju både mag- och ryggmuskler. Och jag promenerade i snitt två timmar per dag (har hund och tyckte det var tråkigt att bara sitta inne....). Och ja, magen såg snabbt ut som innan graviditeten. Men jag tror inte bara det har med träning att göra, utan att det även finns individuella skillnader som man inte kan göra något åt. Redan på BB kommenterade ju personalen att min mage försvann snabbt, och då hade jag ju inte precis hunnit träna nåt....
 
Sv: Bli av med magen????

Ska testa pilates efter nästa förlossning hade jag tänkt! Det verkar vara riktigt bra träning. Men är det inte lite tråkigt att utföra övningarna?

Min mage ser inte klok ut nu. Hade ca 25 kg övervikt redan innan jag blev gravid, gick bara upp 9 kg eller nåt under förra grav men gick ner 12 efter förlossningen. Bra deal :-) Blev sedan gravid 6 veckor efter förlossningen. Trodde då att kroppen kanske skulle återanvända det redan uttöjda skinnet - men icke! Hänger som en påse under den nu återigen stora magen. Kommer inte att vara snyggt efter förlossningen.... skinnpåse ner till knäna eller nåt.
 
Sv: Bli av med magen????

MInns inte hur magen såg ut innan första barnet. Eftre 4a barn så får det lov att vara en liten bula kvar, tycker iallafall jag:love:
 
Sv: Bli av med magen????

Hur har ni tränat för att bli av med magen efter barnafödandet?
Fick en sån härlig kommentar från min sambo i går "-vilken stor mage, är dugravid igen?" Och nej jag är inte gravid igen utan får inte bort min mage igen...... Hur tränade ni magen? Fick ni magen att se ut som förut?

Hur länge sen är det du fick barn? Det kan ta upp till ett år innan magen dragit ihop sig till "normal" storlek. För en del tar det ännu längre tid, medan en del är smala redan på BB. När jag fick mitt första så hade nästan all mage försvunnit efter en vecka så jag kunde ha mina vanliga jeans (till min kompis förtret som var höggravid :rofl: ). Samma sak efter barn 2. Däremot gick jag upp 20 kilo med barn 3 och det tog mig 2 år innan jag gått ner allt igen. Magen efter barn 4 kämpar jag med än efter 8 år.
 
Sv: Bli av med magen????

*knapplån*
Hur länge sen är det du fick barn?
(jag har noll koll)

Själv har jag en stor hudpåse efter min gigantiska gravidmage x3. Jag har nämligen uppenbarligen total avsaknad av elasticitet i huden, så även om barnet är ute och viktnedgång sker sakta men säkert så hänger den fiiiina hudfliken och dinglar så glatt och tvärvägrar dra ihop sig.
Dansar jag lite så ser jag nog väldigt mycket ut som min kära avatar-flodis :love:... :rofl:

Sen bär jag ju med mig en del bukfett sedan före graviditeterna också, men numera väger jag mindre än jag gjorde innan jag blev gravid med ettan! :D SÅ jag kan inte skylla magen, bara huden, på graviditeterna...
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2
Svar
25
· Visningar
2 589
Senast: Jahopp
·
Småbarn Den här veckan har sonen fått ytterligare två affektanfall, utöver det som han fick under påskhelgen. Det senaste väntade jag mig...
Svar
11
· Visningar
2 732
Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 855
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 228
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp