Blåsljud på hjärtat!

M

Malinloviisa

Tittar på en häst som visade sig ha blåsljud, togs till klinik och de visade sig vara ärrbildning på hjärtklaff, de säger dock att de inte kommer påverka hästen.

hur vet ja att de inte kommer förvärras? Ska man köpa en häst med ett sådant fel? Kan det utvecklas till något värre? otroligt tacksam för svar! :)

Sv: Blåsljud på hjärtat!

Jag tror att det bästa du kan göra är att lita på den weterinär som har undersökt hästen. En ärrbildning låter ju som en awslutad process som inte borde förwärras och de kan säkert bedöma hur mycket det påwerkar hästen i dagsläget. Säger de att det är ok så ska du lita på det, men om det gäller ett köp bör du kolla hur försäkringsbolaget ställer sig med reserwationer och sådär. Wad ska du anwända hästen till?

Sv: Blåsljud på hjärtat!

ok, tack så mycket de låter som du har rätt angående ärrbildningen att de är en avslutad process.
Jag ska ringa försökringsbolaget med en gång allt måste ju fungera med försökringen och så.
Hoppning, tävling tänkte jag. den är underbar men är fortfarande lite skeptisk till att köpa då de finns så mycket annat att välja på utan de här felen.

Liknande trådar

Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 540
Senast: Liten
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
6 713
Senast: Reville
·
Hästvård Hej! Är lite ledsen men har lite funderingar som kanske någon kan hjälpa till med? Vetrinärbesiktade idag en 4 åring som tyvärr inte...
2
Svar
28
· Visningar
2 939
Senast: Lutten
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 169

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka