Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
många som vill ha en sund och frisk schäfer får ta en med lite blandning i för att få bra kropp och mentalitet.
Ja det kan det faktiskt varaÄr det bättre att blanda dessa defekta raser med varandra då?
Är det positiv avel ?
Visst jävlas jag men i det räknades opp ett antal raser med OLIKA fel o du frågade om det var mer seriöst att korsa dessa raser!
Vilket jag vidhåller att det kan vara.
PL
detsamma gäller blandrasen. det är faktiskt så det låter ute i IRL fast det inte gäller just schäferNu börjar det här bli löjligt. Nog för att schäfern har dåligt rykte men det är då fasen vad folk ska hitta på(!!) saker som inte är det minsta sanning. Blandning? Jag känner flertalrt som har 100 procent renrasiga bruksschäfrar utan dom problemen du räknar upp och som är kärnfriska. Det är för övrigt mycket enkelt att få tag i ett sådant exemplar om man orkar öppna ögonen och titta på annat än utställningshållet.
kl
Allmän fråga:
Vad kommer det sig att folk ser förbi bruksaveln på schäfrarna och den vettiga verksamheten som faktiskt finns? Som bevarat den schäfern som den såg ut och var frän början? Är det för att folk inte tror det är renrasiga hundar dom stöter på när dom är ute på stan om det kommer en grå eller svart variant som dessutom är relativt rak i sina vinklar? Jag har märkt att det inte bara är folk på forumet..utan varenda människa man säger att man ska skaffa schäfer till förfasas och ska ge lektion i hur illa det står till med rasen osv. När man sedan förklarar att den gamla varianten finns kvar har dom redan stängt av öronen.
Som sagt, det finns ingen som hackar och det där var ett ganska löjligt exempel faktiskt.
nejdå bara en liknelse i allmänhet
Men du, jag tror inte du förstått vad diskussionen har handlat om och det verkar som att du lika gärna vill hacka på oss som vill ha en bra avel på bra hundar???
jo det var jag som startade den här tråden så jag tror nog att jag vet vad det handlar om.
dessutom är jag för alla djur oavsett ras eller inte
Jag vet att det var du som startade tråden, men då jag antog att du syftade på tidigare trådar lät det som om att du inte förstått vad vi diskuterade i dessa då du pratade om att folk hackar. Hänvisade du inte till tråden innan? Om inte var det ju ett otroligt sammanträffande att du gjorde ditt inlägg efter dessa ganska långdragna trådar gällande blandraser.
Det kan nog vara många som upplever att du hackar nu, även om du enligt dig själv är sakligt. Precis som du upplevt att "vi" hackat, fast att vi bara har varit sakliga.
nej jag hackar inte, men det är inte kul när man blir illa bemött och får höra det ena och det andra om ens djur. det man får höra är inte sakligt kan jag säga
Jag sa aldrig att du hade hackat, bara påpekade att man skulle kunna upfatta det så, likväl som att du upplevt att folk hackar... Det jag menade var helt enkelt att missförstånd om "påhopp eller ej" lätt kan ske då det skrivna ordet är lätt att tolka fel. När en person bara menar väl och är saklig, kan en anna person läsa det som ett påhopp, dock var detta också syftande på tidigare trådar.
Tycker det är tråkigt att du anser att det är en predikan när majoriteten ab Sveriges hundfok är stolta över sin hundhållning och avelregler... sen som sagt, detta är ett informationsforum inte någon klubb för inbördes beundran. Lägger man ut en fråga där man vill ha tips, som hela första tråden började, då får man också inse att man kan få tips man inte gillar eller håller med om.
har aldrig bett om tips eller råd förut, bara ventilerade det jag sagt idag.
Återigen så trodde jag att du syftade på tidigare tråd om att det upplevdes som påhopp på en tjej då en del ville informera om nackdelarna med blandraser. Och hon bad om råd och tips... och hon fick råd och tips samt relevant fakta som kan vara bra att ha.
Löjligt... nu går du om någon till angrepp och kallar oss alla för rasister, lägg av!
nehej du jag har inte kallat nån rasist, bara en liknelse igen för dem som håller på med det. du har säkert inte sagt eller varit elak mot nån men det finns de som är det av just denna anledningen.
Whippet är väl rätt frisk?