Blandraser, friskare än renrasiga?

Sv: Blandraser, friskare än renrasiga?

ja du tror dig veta mkt om mig men tänk va fel du har:) Du får tro vad du vill:p

Det handlar fortfarande inte om att "vi" vill ha en hackkyckling, vi bara undrar gång på gång om du vet vad du sysslar med och gång på gång antingen svarar du inte eller så har du bara något dumt svar...
Det är naivt, ungt och oansvarigt, och hade jag träffat dig irl i hundsammmanhang hade jag tyckt likadant...

//E

Med risk för att tråden spårar ur ännu mer, (om det nu går :crazy: ) men jag vill gärna ha ett svar på detta.

Om du verkligen är seriös och vet vad du pysslar med, då borde du kunna vara seriös och ärlig nog att svara på dom här frågorna.

* Vad är målet med korsningen?
* Varför just dom raserna?
* Vad gör din hund så bra att du "måste" ta valpar på henne?
* Är hundarna kollade för div sjukdomar som finns i båda/alla raserna? Även i flera led bakåt

Detta är frågor som vi gång på gång har velat få svar på, men aldrig fått. :crazy:

Mjo.. misstänker det oxå, men om hon nu är så seriös som hon säger, så borde hon kunna svara. Sååå komplicerade frågor är det trots allt inte ;)

Hon kommer att ha någon dålig och barnslig ursäkt för att inte svara på de frågorna. Ska vi slå vad?

nu är de ju så här att du vet ju faktiskt inte vem jag är därför kan du inte sitta här å bedöma mig utefter vad ja skriver här det är ju en helt annan sak med tanke på att många saker missuppfattas lätt bakom en data skärm. Men du får ju tycka vad du vill som sagt.;)

Men hur kan det vara ett sådant bekymmer med att svara på fyra enkla frågor, som varje seriös uppfödare borde kunna rabbla i sömnen?

DU... ja har ingen som helst anledning att redovisa för dig mina planer, det har varken du eller någon annan här inne med att göra.:)
Sen får du tycka ja är hur oseriös du vill de rör mig inte i ryggen;)

bananabambi skrev:
Men hur kan det vara ett sådant bekymmer med att svara på fyra enkla frågor, som varje seriös uppfödare borde kunna rabbla i sömnen?

:bow: :bow:

Jag väntar med spänning på dessa svar. ;) Fast jag ska åka bort i januari, så det vore trevlig om de kom inom snar framtid. :p

ja svarar inte på frågor som ställs utav sådana som endast ser saker negativt:idea: så tråkigt tycker ja.

Så kan man ju också svara, när man inte har något vettigt svar på enkla frågor. :crazy: :crazy: :crazy:

Du är i mina ögon väldigt oseriös, och detta just för att Du inte kan stå för vad Du föder upp. En bra och seriös uppfödare vill mer än gärna tala om deras mål och tanke med sin uppfödning.

Toudi skrev:
ja svarar inte på frågor som ställs utav sådana som endast ser saker negativt:idea: så tråkigt tycker ja.

Så jag är negativ bara för att jag ställde 4 simpla frågor? :confused:
Det där är frågor som vilken valpköpare helst skulle ställa till uppfödare oavsett om det gällde renras eller blandras. Förutom då möjligtvis fråga 1. :crazy:

Men då har du ju ingen chans att tas seriöst här på forumet...
enda sättet att få respekt för sitt kunnande är att om och om igen visa att man faktiskt har kunskapen och viljan att visa sig seriös...
Jag har inget emot korsningar om det finns en bra grundtanke,

En korsning jag träffat endel av är Finsk Spets/Norrbottens Spets
Båda är skällande fågelhundar och ganska lika både i psyket och exteriört.
korsningarna har bl.annat gjorts för att mildra finskens något överheta temperament :crazy: (eller tagga upp norrbottenspetsen)
andra anledningar är för att kombinera exteriörer för att ta fram fördelarna hos båda..
Därav inte sagt att avkomman inte kan få nackdelarna från båda raserna, men hellre en sådan korsning är en BC/Rottweiler med respektive rasers nackdelar:devil:

Ja men jag ser inte saker negativt, har aldrig gjort och kommer aldrig att göra. (Däremot är jag realist, men det är skillnad det.)

Så, nu har vi klargjort det, jag är inte nergativ så till mig kan du svara på de fyra frågorna, för jag är nyfiken.

Jag har svårt att förstå vad du skulle förlora på att tala om det. Däremot finns det ganska mycket att vinna på det. Min nyfikenhet skulle stillas, du skulle förmodligen tas enormt mycket seriösare på det här forumet, dina inlägg skulle dessutom få en annan vikt i trådarna. Och dessutom skulle du få smygreklam.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka