Blandraser, friskare än renrasiga?

Sv: Blandraser, friskare än renrasiga?

nyfiken på att hitta sk "fel" :smirk:

Toudi skrev:
jasså de gör dom? Va roligt:D Det bjuder ja på låt dom skratta;)

du är väl en av dom mest utsatta för skratt från min krets iallafall så du kan känna dig stolt du med:)

Du har ändå inte förklarat vad jag gjort som är så skrattretande?

Nyfiken på varför du avlar blandraser och vad du har för mål, varför den korsningen.

Å nu upprepades frågorna igen.

Det är tragiskt! Avliva blandras valparna och hitta er en egen ras istället..

om man skall se de så så tror ja vem som helst kan snickra ihop en valp låda. Anledningen till att ja startade en tråd om det berodde på att ja vill veta hur andra gjort för att få valplådan så bra som möjligt, men så långt tänkte väl inte du, du tror man är okunnig bara för man vill veta hur andra gjort:smirk:

beror väl på hur livlig fantasi man har och hur trångsint man är;)

Toudi skrev:
om man skall se de så så tror ja vem som helst kan snickra ihop en valp låda. Anledningen till att ja startade en tråd om det berodde på att ja vill veta hur andra gjort för att få valplådan så bra som möjligt, men så långt tänkte väl inte du, du tror man är okunnig bara för man vill veta hur andra gjort:smirk:

Men att ha ett kontaktuttag mitt i lådan borde väl man förstå att man ska täcka över?

Toudi skrev:
beror väl på hur livlig fantasi man har och hur trångsint man är

Pja, i den här tråden räcker det gott och väl med att bara vara läskunnig för att kunna avgöra det. Livlig fantasi och trångsynthet har ingenting med fakta att göra.

Toudi skrev:
om man skall se de så så tror ja vem som helst kan snickra ihop en valp låda. Anledningen till att ja startade en tråd om det berodde på att ja vill veta hur andra gjort för att få valplådan så bra som möjligt, men så långt tänkte väl inte du, du tror man är okunnig bara för man vill veta hur andra gjort
´

Jag tror ingenting. Jag gör bara konstateranden utefter vad jag kan avläsa av dina inlägg i den här tråden (och en del andra trådar du skrivit).

har de undgått dig att enda anledningen till att ja hade lampan tänd berodde på att ja ville få en så ljus bild som möjligt? Men du tänker väl förstås inte längre än näsan räcker:smirk: Annars har ja absolut inget som skulle kunna sada mina valpar:smirk: Det får ju finnas gränser med vad man skall få stå ut med:smirk:

:idea: okej så för att man ställer en fråga för att man vill att resultatet skall bli så bra som möjligt då är man alltså oseriös.. OK! Då vet ja. Ha de bra hej.

Om jag spelar dum? Ursäkta men vad är de för anklagelser du kommer med egentligen?:eek:

En fråga var det.

Och ska vi prata anklagelser kan du läsa igenom inläggen du själv skriver :idea:

vart ser du att ja anklagat någon för att vara dum? Det är ett väldigt omoget beteende att ta sig friheten att värka ur sig nåt så dumt skulle inte falla mig in.

Toudi skrev:
vart ser du att ja anklagat någon för att vara dum? Det är ett väldigt omoget beteende att ta sig friheten att värka ur sig nåt så dumt skulle inte falla mig in.
Betydligt mer omoget av avla fram blandrasvalpar utan någon som helst hum om vad man sysslar med. Ännu mer omoget är det att vara oseriös som en sk. uppfödare att man inte ens kan svara på lite frågor.

Dessa frågor kan jag svara på! Har fött upp 6 blandis kullar i blandningen BC/Bearded
* Vad är målet med korsningen?Att få fram en mer lugnare och tryggare vallhund
* Varför just dom raserna?Eftersom jag har haft eget företag inom just fårnäringen och varit i stort behov av BRA vallhundar
* Vad gör din hund så bra att du "måste" ta valpar på henne? Hon är stabil i psyket, och en otroligt bra vallhund och sällskapshund
* Är hundarna kollade för div sjukdomar som finns i båda/alla raserna? Även i flera led bakåt Våra avelsdjur är kollade och friröngade i höfter samt ögonlysta och vi använder oss endast av avelsdjur där släkten är fria från sjukdomar, har koll på 8 led bakåt på våra avelsdjur

vad vet du om min erfarenhet och mina syften? Du säger ju de själv ja svarar inte på dina frågor hur kan du då veta om ja är oseriös eller inte det kan du ju omöjligt veta, det du håller på med är däremot väldigt omoget dra slutsatser om någon du inte har en aning om vem de är bara för att ja inte svarar på dina frågor:rofl:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka