Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
"Räknas som" av SKK, naturligtvis. JRTC är en fristående organisation som inte är ansluten till SKK eller FCI på något sätt. JRTC står under JRTUWF (Jack Russell Terrier United World Federation) som är världsomspännande - det är alltså inte bara en liten rasklubb... Läs gärna mer på: http://www.jackrussell.nu
Sen kan man ju diskutera hur rättvist det är att benämna JRTC-terriern som "blandras" i något avseende alls och parson/SKK-jrt som mer "renrasiga" då JRTC-varianten har registrerats och stambokförts i många årtionden medan rasvarianterna inom kennelklubben fortfarande är relativt resp. väldigt nya, men det är en annan diskussion.
jag försöker gardera mig mot buskavel på min nästa hund
om hunden får en stamtavla från skk så kan man kolla upp föräldrarna, och det är ju en fördel..
men hur är det med JRTC of Sweden? kan man hitta tex hälsostatus?
finns det några krav att hunden ska vara kollad för vissa saker, tex ögonlyst eller röntgad? är det många som gör MH tester? kan man hitta resultat på hundarna nånstans?
Man kan bara mentalbeskriva hundar som är SKK-registrerade (med vissa undantag). Har en bekant som gjorde MH med sin JRTC men det var bara för att de behövde hundar att öva på och resultatet blev inte officiellt naturligtvis.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.