Bladsadel montsegur

S

sante

Är det nån som rider i en sådan?
Jag har ju en bomlösa själv, men jag blev lite nyfiken på dessa sadlar då jag såg dem...hur är de med tanke på bom?
Kan de ligga lika illa som en bomsadel?
Kan hästen forma sig utan att den börjar klämma?
Berätta gärna då jag är ny på den typen av sadel.
Jag säger inte att jag ska ge upp bomlöst...mne kan inte låta bli att titta... :d

Sv: Bladsadel montsegur

Bladsadlar är bomsadlar. Just montsegur har samma bom som Hectorsadeln en westernbom. På hectorn är den kapad men jag vet inte om det är samma med montseguren.

Sv: Bladsadel montsegur

STEEEL!! Lätt att missanpassa efter hästen så det blir tryck bak på ryggen eftersom den är så lång.

Liknande trådar

Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 961
Senast: iNHALE
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
879
Senast: Piaff
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 387
Senast: valpköpare
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 976
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama