Blacksmithfarms Buke-Bokcirkel

@Blacksmithfarm Fast är inte alla som står inom parentesen att de vill vara med och läsa, och att man ska tagga dem när det kör igång? :)

Och är du inte sugen på ens något av förslagen? :eek:
Alltså, förlåt mammas, missade detta inlägg, det trollades bort när jag svarade på ett annat (verkar vara någon bugg, för det händet titt som tätt) Men nu hade jag trots detta lyckats få med det bland mina multicitat så jag antar att det står 1-1 Buke-Bsf...

Och, jo så är det ju. Tror helt enkelt att jag gjorde det mer komplicerat med färgen...

För att svara på din fråga - har inte tittat på vad det är för böcker än. Skrev bara upp på de jag kände till till att börja med, blir säkert fler sedan. (Men jag har ingen läsplatta! :mad: Börjar, i och med den här tråden, bli sugen på en..)

Så du menar att du quotar listan och ändrar din neutrala listning till en @-listning istället?

Det är väl tanken oavsett färg eller inte... När det drar ihop sig till diskussion/lässtart så tar någon och @taggar alla som står i parentesen bakom sagda bok - så att alla är med på att det är dags.
Jag är bara lite färgtokig ibland... ( ni skulle bara se mina excel-dokument när jag är med i en ulvlek.......)

Eller ta tag i det där med ljudböcker kanske? :D Måste ändå upp till dagis och städa (föräldrakooperativ) så då är det lika bra att springa dit och hem ju.

Det tycker jag verkligen du ska, ljudböcker är underbara! Jag hade aldrig
kunnat "läsa" så många böcker om jag inte kunde lyssna på dem :D

@Barret Ta gärna bort [ QUOTE ]-taggarna, annars är risken stor att den som letar efter listan efter dig missar ditt inlägg eftersom citatet krymps innan man klickar på det. :)

Jag är gärna med på några av böckerna! Sitter dock med telefonen och fixar inte att pilla med inläggen. Så om någon, förslagsvis @Mammas eftersom det var du som taggade mig ;), kan tänka sig att lägga till mig på följande böcker blur jag glad.

Rövardotter, flickan med glasfötter och Sagas bok

(Kan även tänka mig att läsa om några discworld-böcker eftersom jag älskar dem! :love: )

Sen tror jag att @Lillelorden kanske vill vara med på Främlingen?

(Och ni har fått länken till ett fjärran eko fel :p)

Magic and the Pagan, alla klara?
En man som heter Ove Tom kapitel 10 måndag 23/6 (tanten, snurrfian, Blacksmithfarm ) Vilka mer läser?
Eragon Kapitel och datum? (Mammas, Blacksmithfarm, Skorpsmulan, Sasse, Monstermom, ) Vilka mer?

Listan:
  1. Brobyggarna (bumpo, monstermom, Blacksmithfarm(?), )
  2. Outlander eller Främlingen (Mammas, monstermom, Blacksmithfarm, Sasse, Lillelorden)
  3. Cirkeln, (Mammas, monstermom,Sasse, Blacksmithfarm )
  4. Ett fjärran Eko (monstermom, Sasse (?), Blacksmithfarm)
  5. Mistress of the art of Death eller Dödens Mästarinna (Mammas, monstermom,Blacksmithfarm )
  6. Meningen med hela skiten (monstermom, )
  7. Rövardotter, (Mammas, monstermom, Killaloe)
  8. The Hunger Games eller Hungerspelen (monstermom, Sasse, Blacksmithfarm)
  9. Den vidunderliga kärlekens historia, (monstermom, Sasse )
  10. Alanna - the first adventure (Mammas, monstermom, Blacksmithfarm)
  11. The girl with glass feet eller Flickan med Glasfötter (Mammas, monstermom, Sasse, Killaloe, )
  12. Sagas bok: en trovärdig historia (monstermom, Killaloe, )
Fler förslag:

Discworld (här är mitt förslag att jag skriver upp ett gäng böcker så får ni skriva namen efter den bok ni vill läsa, den med flest som vill läsa den tar vi?) De här finns på svenska!
  1. The Colour of Magic (Mammas, monstermom, Blacksmithfarm, Sasse,)
  2. Equal Rites (Mammas, monstermom, Sasse,)
  3. Pyramids (Mammas, monstermom, Sasse,)
  4. Mort (monstermom, Sasse, )
  5. Guards! Guards! (monstermom, Sasse,)
  6. Moving Pictures (Mammas, monstermom, Sasse,)
One for the Money (Stephanie Plum #1) eller Ett lovligt byte (Mammas, monstermom, Barret)
The Eye of the World (The Wheel of Time #1) (Mammas, monstermom, Sasse,)
Tomorrow, When the War Began (Mammas, monstermom, Sasse,)

Men @Killaloe VILKA av Discworldböckerna kan du tänka dig att läsa om då? :D

Me also :love: Trent! Fast jag gillar ju Rachel också ;)

Men... Varför? Bitte explanare åt ett pucko som inte fattar tjusingen - jag vill ju vilja läsa vidare, typ (eftersom jag älskar världsbygget och flera andra karaktärer), så var så snäll och hjälp mig förstå varför hela universum blir förälskadei gnällfian Rachel? :(:confused::crazy:
Jag har läst 6 av böckerna. Flera gånger! :eek: För jag tar en liten (hm, nåja....) paus och försöker återhämta mig från... hatet, ärligt talat, innan jag försöker läsa om serien igen för att komma vidare till nya böcker. Men som sagt, jag klarar det inte! Rachel är helt jäkla outhärdlig för mig, och hur mycket jag än vill veta hur det går för alla andra i serien, och hur världen utvecklar sig osv, så orkar jag inte med sida upp och sida ner med "ååååh, Rachel är så underbar!", "ååååh, Rachel är en dröm!", "ååååh, jag är så kär i (/kåt på) Rachel!!!" - när Rachel är en gnällig idiot!
...

Hilfe...? :o

Men... Varför? Bitte explanare åt ett pucko som inte fattar tjusingen - jag vill ju vilja läsa vidare, typ (eftersom jag älskar världsbygget och flera andra karaktärer), så var så snäll och hjälp mig förstå varför hela universum blir förälskadei gnällfian Rachel? :(:confused::crazy:
Jag har läst 6 av böckerna. Flera gånger! :eek: För jag tar en liten (hm, nåja....) paus och försöker återhämta mig från... hatet, ärligt talat, innan jag försöker läsa om serien igen för att komma vidare till nya böcker. Men som sagt, jag klarar det inte! Rachel är helt jäkla outhärdlig för mig, och hur mycket jag än vill veta hur det går för alla andra i serien, och hur världen utvecklar sig osv, så orkar jag inte med sida upp och sida ner med "ååååh, Rachel är så underbar!", "ååååh, Rachel är en dröm!", "ååååh, jag är så kär i (/kåt på) Rachel!!!" - när Rachel är en gnällig idiot!
...

Hilfe...? :o

Haha, fast såååå mycket gillar jag henne inte ;) Jag tycker hon är helt okej, jag gillar kvinnliga karaktärer som kan ta hand om sig själva och inte förvandlas till hjälplösa våp så fort de ser en karl :up:

Förresten är min favorit nog pixien (vars namn *poff* försvann ur mitt huvud i samma sekund som jag skulle skriva det O_o

Jag gillar morsan också, Rachels alltså!

Jag tror så kan vara fallet :p

OK, sorry! Så hur var det du tänkte dig det hela då? :o

Alltså, förlåt mammas, missade detta inlägg, det trollades bort när jag svarade på ett annat (verkar vara någon bugg, för det händet titt som tätt) Men nu hade jag trots detta lyckats få med det bland mina multicitat så jag antar att det står 1-1 Buke-Bsf...

Och, jo så är det ju. Tror helt enkelt att jag gjorde det mer komplicerat med färgen...

För att svara på din fråga - har inte tittat på vad det är för böcker än. Skrev bara upp på de jag kände till till att börja med, blir säkert fler sedan. (Men jag har ingen läsplatta! :mad: Börjar, i och med den här tråden, bli sugen på en..)

Det är väl tanken oavsett färg eller inte... När det drar ihop sig till diskussion/lässtart så tar någon och @taggar alla som står i parentesen bakom sagda bok - så att alla är med på att det är dags.
Jag är bara lite färgtokig ibland... ( ni skulle bara se mina excel-dokument när jag är med i en ulvlek.......)

Åhå, så tanken är alltså inte att man @-ar sig själv när man är klar, utan att försten som läst ut (och alltså skriver sina tankar om boken) självmant @-ar de som skrivit upp sig på den boken?

...

Men... Är det verkligen så bra, om de andra inte kommit så långt än?

Det tycker jag verkligen du ska, ljudböcker är underbara! Jag hade aldrig
kunnat "läsa" så många böcker om jag inte kunde lyssna på dem :D

Och jag haaaaaatar ljudböcker - nästan lika illa som Radioteatern för mig. :yuck::yuck::yuck:

@Barret Ta gärna bort [ QUOTE ]-taggarna, annars är risken stor att den som letar efter listan efter dig missar ditt inlägg eftersom citatet krymps innan man klickar på det. :)

Helt sant! Och krympningen gör att man inte hittar inläggen ens med ctrl-f även om man letar efter dem. Less krympning får dö pipel, säger jag!

Jag måste säga att jag gillar Rachel på det sättet att hon inte hittar sin HEA-snubbe i bok ett och så är de ett team forever and ever, utan att hon faktiskt hoppar lite. Och att de konsekvent kallar en snubbe för crap for brains. :D

Jag är, så här utan att hinna kolla alla länkar, helt klart för att läsa One for the money! Jag älskar Evanovichs böcker och
nu var det länge sedan jag läste den :)

Skriver upp mig och kollar länkar så fort jag lyckas få bort karln från datorn!

Haha, fast såååå mycket gillar jag henne inte ;) Jag tycker hon är helt okej, jag gillar kvinnliga karaktärer som kan ta hand om sig själva och inte förvandlas till hjälplösa våp så fort de ser en karl :up:

Det gör jag också! Jag tycker bara inte Rachel kvalar in... :o
(Case in point: Mercy)

Suck. Dags att leta fram serien igen. Så jag åtminstone blir påmind - återigen! :p - om varför jag inte tål henne! :D

Tänkte ta bort den blå färgen, frö "det är ju inte så svårt". Det var inte lätt att ta bort den färgade testen, ALLT blev BLÅTT. Nu är det gjort i alla fall...
Och det talar nog för att vi låter bli det ändå.

Magic and the Pagan, alla klara?
En man som heter Ove Tom kapitel 10 måndag 23/6 (tanten, snurrfian, Blacksmithfarm ) Vilka mer läser?
Eragon Kapitel och datum? (Mammas, Blacksmithfarm, Skorpsmulan, Sasse, Monstermom, ) Vilka mer?

Listan:
  1. Brobyggarna (bumpo, monstermom, Blacksmithfarm(?), )
  2. Outlander eller Främlingen (Mammas, monstermom, Blacksmithfarm, Sasse, Lillelorden)
  3. Cirkeln, (Mammas, monstermom,Sasse, Blacksmithfarm )
  4. Ett fjärran Eko (monstermom, Sasse (?), Blacksmithfarm)
  5. Mistress of the art of Death eller Dödens Mästarinna (Mammas, monstermom,Blacksmithfarm)
  6. Meningen med hela skiten (monstermom, )
  7. Rövardotter, (Mammas, monstermom, Killaloe)
  8. The Hunger Games eller Hungerspelen (monstermom, Sasse, Blacksmithfarm)
  9. Den vidunderliga kärlekens historia, (monstermom, Sasse )
  10. Alanna - the first adventure (Mammas, monstermom, Blacksmithfarm)
  11. The girl with glass feet eller Flickan med Glasfötter (Mammas, monstermom, Sasse, Killaloe, )
  12. Sagas bok: en trovärdig historia (monstermom, Killaloe, )
Fler förslag:

Discworld (här är mitt förslag att jag skriver upp ett gäng böcker så får ni skriva namen efter den bok ni vill läsa, den med flest som vill läsa den tar vi?) De här finns på svenska!

1. The Colour of Magic (Mammas, monstermom, Blacksmithfarm, Sasse,)
  2. Equal Rites (Mammas, monstermom, Sasse,)
  3. Pyramids (Mammas, monstermom, Sasse,)
  4. Mort (monstermom, Sasse, )
  5. Guards! Guards! (monstermom, Sasse,)
  6. Moving Pictures (Mammas, monstermom, Sasse,)
One for the Money (Stephanie Plum #1) (Mammas, monstermom, Barret)
The Eye of the World (The Wheel of Time #1) (Mammas, monstermom, Sasse,)
Tomorrow, When the War Began (Mammas, monstermom, Sasse,)

Åhå, så tanken är alltså inte att man @-ar sig själv när man är klar, utan att försten som läst ut (och alltså skriver sina tankar om boken) självmant @-ar de som skrivit upp sig på den boken?

...

Men... Är det verkligen så bra, om de andra inte kommit så långt än?

Nja, dels så är det ju bra för de som inte är inventareier i tråden (som jag tex, hej inget liv!) ska kunna taggas när man ska läsa boken, och sedan kommer vi ju fortfarande att skriva det i spoilern. Alltså om jag läst Outlander tom kapitel 5 så skriver jag ett inlägg såhär:

" @Monstermom @Blacksmithfarm @Sasse
tjipptjipp
"
Då spelar det ingen roll om du läst det eller inte, då väljer du bara att inte öppna den. Sedan är det kanske overkill att tagga i varenda inlägg, utan kanske bara när man ska börja läsa den så alla på listan är med på det? :)

Jag måste säga att jag gillar Rachel på det sättet att hon inte hittar sin HEA-snubbe i bok ett och så är de ett team forever and ever, utan att hon faktiskt hoppar lite. Och att de konsekvent kallar en snubbe för crap for brains. :D

Hahaha, jaaaaaaa! Jag vill också kalla folk, oftare än jag gör, för crap for brains :up: Sen gillar jag ju, som du redan vet, verkligen *Tink's a disneywhore* som svärord :laugh:

DET håller jag faktiskt med om i alla fall! Det är en klar fördel, många (de flesta - i alla fall av det jag läst) är rejält svaga på "one true love"-pointen! Jag bara... Fortfarande... Vad ska alla med henne till, typ? :o

Hahaha, jaaaaaaa! Jag vill också kalla folk, oftare än jag gör, för crap for brains :up: Sen gillar jag ju, som du redan vet, verkligen *Tink's a disneywhore* som svärord :laugh:

Gör det bara, crap for brains! ;)

DET håller jag faktiskt med om i alla fall! Det är en klar fördel, många (de flesta - i alla fall av det jag läst) är rejält svaga på "one true love"-pointen! Jag bara... Fortfarande... Vad ska alla med henne till, typ? :o

Hahah, men är det inte lite så i alla serier? Alltså att alla vill ha huvudkaraktären? :)

OK, sorry! Så hur var det du tänkte dig det hela då? :o

Jag är nog inte helt med på vad du inte är med på.

Jag menade i alla fall att jag struntar i att markera mitt nick i blått om jag läst en viss bok, eftersom det var Blacksmithfarms idé.
Jag vet inte riktigt hur du fick in taggningen i det hela :p Men jag tycker iofs att det är en bra idé att tagga alla som skrivit upp sig för att läsa en bok, när det är dags att diskutera. Om då någon inte har läst klart är det väl bara att strunta att läsa de andras spoilers.

Edit: När man ska börja läsa var det ja, inte när boken är läst. Eller bägge delar?

Alltså om jag läst Outlander tom kapitel 5 så skriver jag ett inlägg såhär:

" @Monstermom @Blacksmithfarm @Sasse
tjipptjipp
"
Då spelar det ingen roll om du läst det eller inte, då väljer du bara att inte öppna den. Sedan är det kanske overkill att tagga i varenda inlägg, utan kanske bara när man ska börja läsa den så alla på listan är med på det? :)

Ååååååååhhhh.... :idea::idea::idea:

...

You so smart! :bow::bow::bow:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka