Bläckpatroner

I

Isidor

hej jag har en skrivare av märket Epson Stylus C44 Plus. nu ska jag ha tag i en ny svart bläckpatron men hittar inte till det märket. Är det nån här som vet om den som är till C42 passar ?
 
på cheapink.com sp har de samma för 'C42-serien' och C44-serien' så det borde väl inte vara någon skillnad då.
 
Vill bara varna lite för att använda piratpatroner... de kan förstöra din skrivare. Jag arbetar på ett företag där vi har service på skrivare och har sett några exempel.
Orginal är dyrare men köp det om du är rädd om skrivaren!
 
Litet tillägg: det brukar vara svårt att få ut reparationen på garantin också om man använt pirat-bläck.

/Hälsningar Pooh som genom sitt jobb får in trasiga skrivare ibland och skickar skrivare till dig på lagning emellanåt! Gissar i alla fall var du jobbar! :D
 
Läste ett test av bläckpatroner nyligen. Piraterna är lika bra som märkespatronerna - enda skillnaden är att garantin inte gäller om nåt händer när man har piratpatroner.

mandalaki
 
När det gäller billiga skrivare så kostar en uppsättning originalpatroner nästan lika mycket som en ny skrivare inklusive patroner så det är definitivt värt att ta risken.
PL
 
Bara en kort kommentar ang piratpatroner:
Har en rätt dyr fotoskrivare, vid ett tillfälle fick jag inte tag i originalpatroner utan fick köpa piratpatroner.
Skrivarhuvudet gick, jag blev rätt ilsk och kontaktade tillverkaren av patronerna.
Det slutade med att det företaget fick stå för ett nytt skrivarhuvud à ca 1500:-.

Risken finns alltså att skrivaren skadas - om så sker är mitt råd att tydligt skriva ner exakt vad som skett, spara patroner och annat ev material (som i mitt fall utskrifter). I mitt fall var det ju rätt självklart att patronerna var "boven", men det lönar ju sig att stå på sig.

Mvh Cissi
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Har börjat få ont av mina hälsprickor så behöver ta tag i det innan de blir för djupa. Känner till Footmender men den är rätt dyr, kan...
2
Svar
25
· Visningar
1 509
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 878
Senast: Gunnar
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
974
Senast: Kirre
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 447
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp