Blåbärshoppning/klubbhoppning el dyl

N

Nicknick

Hej hej.
Hur i all världen hittar man små tävlingar att åka ut på? :confused: De lokala och uppåt finns ju på Ridsportförbundets hemsida, men vart hittar ja de andra tävlingarna? Bor i södra Stockholm.

Sv: Blåbärshoppning/klubbhoppning el dyl

Du blir medlem i din närmaste ridklubb!! Oftast är det klubbarna som anordnar småtävlingar och dom är då bara öppna för medlemmar.
Titta runt lite och se till att du kommer till en aktiv klubb. Du kan även vara med i flera klubbar om du vill få ett större utbud!

Jo du kan söka på ridklubbar på internet och kolla om det finns tävlingar i hoppnig:bump: och dressyr:rofl:

Blåbärshoppning och dylikt är klubbtävlingar, alltså endast till för klubbens egna medlemmar.
Du måste bli medlem i klubben för att få vara med, men det låter lite oekonomiskt att betala in medlemsavgift i en massa olika klubbar bara för att få vara med på klubb"tävlingar" som ordnas några få gånger/år

ang blåbärshoppning.. finns det åldersgränser eller några regler om att elever i vissa grupper inte får vara med?

Vi brukar inte ha åldersgräns, utan de som rider under en viss nivå (grupp) får deltaga på blåbärshoppning, och över den nivån är det clear round/utbildningshoppning som gäller.

Klubbtävlingar är bara för klubbens egna medlemmar.
Men på sommarlovet brukar en del större klubbar anordna träningstävlingar, som då är för alla som vill... Men det är bara att söka runt på olika ridklubbar å kolla... Lycka till

relish skrev:
ang blåbärshoppning.. finns det åldersgränser eller några regler om att elever i vissa grupper inte får vara med?

Det är upp till varje klubb att bestämma vilka regler som ska gälla!

du går in på svenska ridsportförbundets hemsida. klickar på kulbbar från A-Ö o där e det bara att söka på klubbar, klicka på en klubb så kommer du till den klubbens hemsida o om de har några tävlingar så står det.

/Pontiac

häromkring finns det ett helt gäng med stall som annordnar clear rounder, de brukar sätta upp lappar i ridsportsbutikerna, man behöver ej ara medlem. Under vår sommar o höst finns det clear rounder lite varstans varje vecka :)

Kolla på hemsidorna tillhörande klubbar i din närhet. Eller kanske mer effektivt, i klubbarnas stall. Jag tävlar bara på klubbnivå av diverse orsaker, och är med i två klubbar för att få liite mer tillfällen att åka ut och tävla.

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 084
Senast: zarmino
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 642
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 612
Senast: Cambrie
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 787
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar