blåa ögon

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Fellan
  • Startdatum Startdatum
F

Fellan

Hejsan :)

Jag undrar om där är någon som vet om en hingst som har två helt blåa ögon (glasögon tror jag de heter) kan bli godkänd eller om där är någon som vet var man kan ta reda på det i något reglemente eller något? :)
tack på förhand:)

Sv: blåa ögon

Generellt är inte blå ögon (glasögon) en kassationsorsak, det fanns inte med på den s k defektlistan. En del raser godkänner inte färgen blåögd gräddvit (blueeyed cream, BEC), som hörs på namnet har den färgen alltid blå ögon. Det framgår inte av ditt inlägg vilken ras din hingst är. Om det är en ras ansluten till SH hittar du de rasvisa kraven i hingstreglementet på hemsidan.

tack så mycket för hjälpen :) hästen är en halvblodshingst förlåt för det inte framgick :/

på halvblod finns inga som helst begränsningar vad gäller färger och tecken

Liknande trådar

Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 050
Senast: fio
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 845
Senast: Kajsalisa
·
Katthälsa Hejsan, har två katter på 7 månader som båda kastrerades i tisdags alltså nästan tre dagar sen nu. Hanen är helt normal förutom att han...
2
Svar
20
· Visningar
1 245
Ridning Har gått två terminer på en ridskola och var inte toppen-nöjd, tyckte b la att man inte fick särskilt mycket instruktioner och...
Svar
3
· Visningar
387

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit
  • Stora shoppingtråden III
  • Miklem träns !
Tillbaka