blå Gurami

R

rattalskare

kan man ha en ensam gurami i ett 37literskar ihop med 11 guppihanar eller trivs den inte ensam (har sett flera ensama guramier utan något sällskap alls

För EN Blå gurami hur många liter behöver man då då?

Ps. svara så fort som möjligt Ds.

Kolla in Zoopet. Där kan man få fram fakta om de flesta akvariefiskar.

En blå gurami bör, enligt ovan nämnda sida, bo i minst ett 120 liters akvarium. Det dels eftersom de är rätt stora och dels för att de vill ha en fri simyta samt rötter och andra gömställen.

okej men vad kan hända om man har dem i ett mindre typ mitt akvarium?

Jag vet inte om det HÄNDER så mycket, men det är väl i vilket fall som helst inte särskilt schysst mot fisken? :crazy:

vad skulle NI rekomendera för fisk som går ihop med guppihannar och är anningen större i ett 37 liters kar?

Ps. (INGET större akvarium)

Snälla ni svara fort ska logga ut 22.45 och då vill jag ha ett beslut ska köpa fisk imorron ju kan en kampfiskhanne gå ihop med mina hannar de måste ju vara sams

En kampfiskhanne skulle möjligtvis kunna funka, de kräver inte så stor yta. Men risken är att den ger sig på guppyhannarna, om de har stora sjtärtfenor. Men det är olika, en del är mkt agressiva, en del inte alls.

Annars tycker jag att du har nog med fisk i ditt akvarium. 11 guppy är ganska mycket i ett så litet akvarium.

Har man köpt ett litet akvarium får man anpassa storleken på fiskarna efter det, tror tyvärr inte att det finns så många fiskar över 5 cm som trivs i ett så litet kar. På www.zoopet.com kan du söka efter fiskar som passar längden på ditt akvarium. Kanske en kuhliiål skulle passa, jag vet ingenting om dem men storleksmässigt borde det gå bra, har hört att de ska visst hoppa rätt bra så täck akvariet ordentligt.

Man brukar säga att man kan ha lika många centimeter fisk som antalet liter i akvariet, jag skulle dock inte rekommendera att du fyller upp ditt kar så mycket eftersom det är så pass litet, det är bra om fiskarna kan simma runt också.

om jag nu mot alla ods skulle skaffa en blå gurami kommer den att dö pga att den lever i fel miljö eller ger den sig på guppihannarnas fenor? eller dör någon annan fisk?

Jag har sett fiskar dö p.g.a. att de har haft fel förutsättningar i akvariet, sedan om din ev. gurami skulle dö eller inte kan jag inte svara på med den kommer nog inte att ha dunderkul heller...

Ett bra och härligt liv i en miljö som är så bra anpassad som det nu kan bli i ett akvarium.

men har du tänkt på alla guramier som lever i ett ty 3-30liters kar ensama och utan växter andra fiskar osv. osv.

Bara för att det finns guramifiskar som lever i så små kar behöver väl inte du bidra med ytterliggare en...

Nej det är ju sant........ men jag hade ju en kampfiskhanne ihop med 6två honor plus tre guppis i ett 12literskar så men de levde "lyckligt"

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 467
Senast: gullviva
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 458
Senast: tanten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 622
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV