Blå fågel..?

gul_zebra

Trådstartare
Matar ju fåglar ute på tomten. Mamma fick syn på några blåmesar som hon trodde var talgoxar, sa till henne att nej, det är blåmesar. Då berättade hon att Morris, en katt vi hade på 90-talet brukade fånga "blåmesar" som var helt blåa. vad kan det ha varit för fåglar egentligen?
De var i storlek som blåmesar, möjligen något mindre. Och så helblåa då. Fanns här på 90-talet, efter det har de inte synts till här vad vi sett.

Någon som vet vad det kan tänkas vara för fåglar?

Sv: Blå fågel..?

Eftersom jag inte kom ihåg mitt användarnamn å lösen så skapade jag en ny :D Heter Braindead där oxå ;)

Sv: Blå fågel..?

Azurmes? Finns även som hybrid med blåmes, är väldigt ovanlig (både Azurmesen och hybriden).

Eller kan det ha varit en mer blågrå fågel som Nötväcka
Blåmesen är ju väldigt liten, finns inte så himla många som är lika stora eller mindre iaf inte blåa...

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449
  • Låst
Tjatter I tidernas begynnelse skapade den store Frith världen. Han skapade stjärnorna, och världen levde bland stjärnorna. Frith skapade alla...
106 107 108
Svar
2 157
· Visningar
68 903
Senast: Intejag
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Obs. Känsliga läsare varnas – detta inlägg kommer att handla om mens. Läs ej om du tycker att det är äckligt. Och om du ändå läser...
Svar
0
· Visningar
538
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Jag behöver bollplank och råd, jag mår som ett ruttet äpple. I somras träffade jag en ny kille, båda blev blixtkära. Vi har inte varit...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
17 197
Senast: Shenzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25