Björntest idag

Gnist

Trådstartare
Nu har den unge testats på den radiostyrda björnen och jag är så jäkla nöjd över hur han agerade :D

Precis när han först fick syn och doftintryck från björnen

Cujo-bjorn-1.jpg

Lite avvaktande i början, men skällande

Cujo-bjorn-8.jpg

Håller bra koll när den flyttar sig

Cujo-bjorn-9.jpg

Plockar fram mer mod och skärpa

Cujo-bjorn-2.jpg

Skäller så fint

Cujo-bjorn-6.jpg

Håller fin koll, bra avstånd och skallar bra

Cujo-bjorn-3.jpg

Öser på bra och håller sin position även "öga mot öga"

Cujo-bjorn-4.jpg

Senast ändrad:
Sv: Björntest idag

Nu jäklar ska han ta den. Visar mkt fin rovdjursskärpa och mod

Cujo-bjorn-5.jpg

Skäller fint min lille man

Cujo-bjorn-7.jpg

Fick omdömet; en av de absolut bästa jämtarna som testats på björn. Omdömet mkt bra på; Självständighet, kamplust, skärpa & försvarsvilja och än lite bättre bättre på skall. Lydnaden, den var det full pott på vilket gav ett slutresultat på Mycket bra och 34 poäng :banana:

Provledaren var mkt imponerad dels på hur otroligt bra han var och dels över vilken lydnad det var på inkallningen, som skedde under fullt ståndskall :bump:

Skitkul var det i alla fall :D

Senast ändrad:

Men visst är det en underbar känsla när man skönjer ett ämne:d:d
Grattis till en bra start!!

Jo, det känns ju som om man lyckats få fram det man ville, med den parningen och efter allt beröm och positiva saker som provledaren sade om hunden, så känns det bara sååå bra :laugh:

Grattis!! Kul att se bilder.
Nån dag vill jag har en jämte. Hmm jag får nog försöka hitta mig en älgjägare. ;)

Häftigt - fast jag inget vet om björn o ståndskall sitter jag och flinar så där fånigt nöjt.
Kul att se sådan arbetsglädje hos en hund.

Jättegrattis.. Du har all anledning att känna dig både stolt och nöjd..... Han ser kanonfin ut på bilderna...:bow:

Jo, han är ju bara 18 månader, så han har inte träffat björn tidigare.

Vi är mycket nöjda med hans agerande vad gäller björnen och de omdömen han fick :D :love:

Åh, skit kul för er! Såg videon och tyckte han var förbaskat modig :) En sån skulle man ha med sig när man knata runt i björn skogar :D

*lån*

Fick idag höra att 21 jämtar testats på den nallen i helgen och att bara 3 av dem blev godkända :eek:

Så jag är än mer nöjd med min lilla skrutt :love: :D

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 745
Senast: fixi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 801
Senast: Calmiche
·
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 447
Senast: Sel
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
13 003
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka