Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fina djur men skygga.
De sticker när de hör en och allt som funnits kvar som bevis är färska spår.
Jo Lodjur har jag sett oxå men det var många många år sedan! Fast jag har sett dom i skogen. Inte i en förort!
Det bor kanske bara fega björnar i västernorrland.
Varför i hela friden skulle djurparker hålla på och släppa ut sina djur för? Nonsens.Det har ju spekulerats om björnarna här skulle vara utsläppta från tex Orsa Björnpark eftersom dom inte visade samma skygghet som en vild björn. Men jagv et inte har inte fått se nån än.
Tror dom har sagt nå liknande om vargarna här oxå...att dom varit utsläppt från en djurpark!
Varför i hela friden skulle djurparker hålla på och släppa ut sina djur för? Nonsens.
KL
Har mött en björn när jag varit ute och ridit för ett par år sedan uppåt landet.
Den var bara dryga 20 meter bort och ställde sig på bakbenen och sniffade lite överraskat.
Sedan lät den sådär.. uhm.. "brum brum" och traskade iväg i skogen.
Hästen spände näsborrar och nacke och stirrade, men blev inte rädd eller så, hon lunkade glatt vidare efteråt.
Varg har jag sett då och då när jag vart hos mormor som tidigare bodde i bullaren. Vi har ett kort där hos henne på ett par vargar som fäller en älg, kanske kan be henne skicka det så jag kan scanna, det är rätt tufft!
Det bor kanske bara fega björnar i västernorrland.
Knappast troligt..
Däremot är söltjurar rätt korkade nu i brunsttider, men så är väl de flesta varelser av manligt kön när de har parning i skallen
http://video.google.com/videoplay?docid=-1021152996733905968