Biverkningar på Grönläppad Mussla

Musslor har skal men är inte skaldjur, utan mollusker som sniglar och snäckor.
Men nej. Här måste bara biologen i mig inflika något. "Skaldjur" är ett begrepp som används inom matlagning (det är inte någon sorts biologisk klassificering). Skaldjur är tex räkor, kräftor och musslor ((oftast) havsdjur med exoskelett). Musslor är med andra ord både skaldjur och blötdjur (Mollusca). Och räkor är både skaldjur och kräftdjur (Crustacea). Sorry. Inte viktigt i diskussionen, men jag fick lite rysningar... :o

Men nej. Här måste bara biologen i mig inflika något. "Skaldjur" är ett begrepp som används inom matlagning (det är inte någon sorts biologisk klassificering). Skaldjur är tex räkor, kräftor och musslor ((oftast) havsdjur med exoskelett). Musslor är med andra ord både skaldjur och blötdjur (Mollusca). Och räkor är både skaldjur och kräftdjur (Crustacea). Sorry. Inte viktigt i diskussionen, men jag fick lite rysningar... :o
:bow:
Då var jag inte helt ute o cyklade ändå.

Tacksam för rättelsen, var alldeles för snabb med att svara där. Skaldjur är en term som inte hör hemma i vetenskapen utan i gastronomin. Det jag ville ha fram är att det är två olika djurgrupper, och oftast är det kräftdjur som i varje fall människor är allergiska emot.

Det är inte någon form av ohyra/parasiter?

Då tycker jag inte att de skulle bli besvärsfria så fort. Och schäfern var ju inte alls hysteriskt kliig, utan bara lite mer än normalkliig.
Men nu ska de få påfyllning av Bravecto i veckan så är det loppor ryker de förhoppningsvis.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Tänkte kolla om andra har samma erfarenhet vid efter behandling med kortison till hund. Lite bakgrundsinfo: Hunden är idag 7,5...
Svar
2
· Visningar
482
Senast: The Beast
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 679
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
6 464
Senast: TinyWiny
·
Relationer Van bukefalist som känner ett behov av att gömma sig bakom anonymt nick. En hel del personliga detaljer så den som eventuellt listar ut...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
15 805

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka