Biverkning vaccinering

S

Sessiagh

Köpte en äldre shettis som jag haft lånad som sällskap och han hade aldrig fått en vaccinering i hela sitt liv (inte ens stelkramp). Här fick han sin stelkramp i samband med att de andra fick och även influensavaccin. Dagen efter var han täckt av utslag (nässelfeber). Dessa försvann på en veckas tid. Någon som varit med om detta?
Vet menade att det inte var någon fara och att han kan vaccineras som vanligt i år igen. Men om det är en allergisk reaktion kan den väl bli ännu värre nästa gång? Så fungerar ju människor. Vad har ni för erfarenhet? Jag känner mig nojjig inför att influensavaccinera honom igen.
/Sessiagh

Sv: Biverkning vaccinering

reagerade han så på första, andra eller 3-je sprutan eller på alla i grundvacc.? eller fick han bara en ? för i så fall är han ju inte "skyddad" ändå.

Sv: Biverkning vaccinering

Jag är nog lite förvirrad, vem stal ett år av min tid? Han fick grunderna 06 och reagerade på omvaccineringen 07. Fick kolla i passet.... vilken koll man har, hrm.
/Sessiagh

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 729
Senast: Karminnie
·
  • Låst
Gravid - 1år Jag är så ambivalent! Fram till igår var jag helt övertygad om att jag absolut INTE tänker vaccinera mig eller mina barn mot...
Svar
10
· Visningar
1 153
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Varning.. Bilder längst ner som kanske kan vara äckliga/obehagliga för någon? Skitlångt.. Jag behöver mest skriva av mig men har även...
2
Svar
28
· Visningar
14 317
Senast: Summerwind
·
Småbarn Igår var jag på nytt besök hos barnläkaren på barnkliniken. Förra hösten fick ju sonen konstiga "prickar" över hela kroppen när han åt...
Svar
18
· Visningar
3 195
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna