Bits vid amning..

Sv: Bits vid amning..

Kanske finns de som har mer konkreta tips att komma med, men bitandet går med största sannolikhet över när väl tänderna är ute/det här provats tillräckligt:)
Har du provat att byta bröst när liten bits?

Jag slutade i samma veva som lillan fick sina tänder. Men inte pga det utan för att jag sinade.

Men en idé är att ta bort tissen och börja om. Så bitandet får en negativ konsekvens. Jag har läst det någonstans, (minns ej var) men även små barn lär sej uppfatta handling och konsekvens..

Jag sa inte någonting alls om A bet mig, jag bara tog bort honom från bröstet en sekund och sedan gav tillbaka. Vid andra bettet så avslutade jag amningen. Men han bets inte så mycket (eller så hårt att jag skrek till spontant) och det hände inte vid tillfällen då jag skulle varit orolig över att han skulle gå hungrig om jag avslutade amningen. (Jag körde så från första gången det hände). Jag tror jag ammade ganska länge med små gaddar, till månad 10, men jag minns inte hur många han hade då.

Jag tog genast bort tutten så fort bebisen bets (och gav tillbaka igen sen), han lärde sig på nån vecka att inte bitas. Tänderna är ju sylvassa när de kommer upp, det funkar inte att amma en bitande bebis, tycker jag.

Första gången L bet mig vrålade jag rätt ut... Inte alls genomtänkt eller pedagogiskt men min reaktion på oväntad smärta. Ungstackarn blev rädd o tittade storögt på mig, o sedan bet han aldrig hårt mer... Jag ammade honom tills han var två år... Lillan är 11 månader snart o har bara fått en ynka liten tand som inte känns. Prova att ta bort från bröstet en liten stund, det är det råd som brukar ges. Lycka till!

Jag har vrålat rätt ut AAAAJ!! För att det gjort så förbannat ont.

Med första barnet räckte det med två gånger för att han aldrig skulle bitas igen. Andra barnet fortsatte försöka bitas någon gång ibland i ett par månader, men jag lärde mig att det oftast var när/om hon var vääääldigt hungrig och/eller "övertrött". Så; i de lägen hon tänkte bitas (man lär sig att se/förstå att det är på gång) så matade jag med välling först. Sen gick det bra att ge bröstet utan att bli biten.

De flesta barn lär sig av att man reagerar och säger "nej" på något sätt; tar ifrån dem bröstet en stund osv.

När han är väldigt hungrig är det inte ett problem då suger han. Efter en stund kikar han upp, ler och bits. :angel:
Vi kämpar på och tar bort bröstet när han bits får se hur lång tid det tar innan han lärt sig :)

Jag till hör de opedagogiska som höll på att fara i taket och verkligen inte kunde låta bli att vråla rakt ut :o Min stackars unge blev chockad och grät en skvätt... och slutade efter att detta hänt 3-4 gånger :angel:

Jag var lika opedagogisk. Men min unge är envisare än synden så jag slutade amma när han fick tänder både uppe och nere. Jag tycke smärtan när han högg mig var värre än smärtan vid förlossningen :eek:.

Då jag inte har barn tillhör jag väl kategorin som inte får uttala mig.. Men har hört att man ska trycka barnets huvud mot sin tutte när de biter fast så ska de lära sig att det är obehagligt och släppa

När han är väldigt hungrig är det inte ett problem då suger han. Efter en stund kikar han upp, ler och bits. :angel:
Vi kämpar på och tar bort bröstet när han bits får se hur lång tid det tar innan han lärt sig :)

Haha. Det där känns igen :D Leendet alltså ;) superkul när mamma skriker till också.

Jag sa ett bestämt nej, tog bort en stund från bröstet och fortsatte sedan att amma. Men vet att han kunde göra det ibland ändå, så det slutade han aldrig helt med efter att han fick sina första gaddar 4 månader gammal :angel:

Liknande trådar

R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
2 957
Senast: Roheryn
·
Småbarn Sonen på snart 15 månader har inte att sova på sin favoritlista. Han sov bra de första två månaderna i sitt liv sedan hände något. Han... 2
Svar
23
· Visningar
1 414
Senast: Badger
·
Småbarn Kan det bli så? Sonens kindtänder började bryta igenom i april. En utav dem ser ut att vara helt igenom, de övriga tre tycker jag ser...
Svar
2
· Visningar
871
Senast: trazel
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 143
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka