Biter mig i läppen!

Sannahe

Trådstartare
Jag har insett att jag har problem och kanske måste söka hjälp. Men för vad och vart vänder man sig?

Jag har ganska så fullt upp hela dagarna med heltidsjobb och hundar.
Nu har jag börjat med en ful ovana, jag kommer på mig själv att bita mig på insidan av läppern och kan inte sluta.

Jag försöker med att göra nånting tugga tuggiumi men inget hjälper. Men vart kan man få hjälp för det här? Eller är det bara att skaffa bettskena i gummi och hålla ut? :banghead:
 
Sv: Biter mig i läppen!

Det är ju inte farlig ovana du skaffat dig. Och det är väldigt många som biter sig. Jag tex.

Jag tror att det går över.

Verkar overkill att ta upp läkarens tid för det.
 
Sv: Biter mig i läppen!

Jag håller inte med. Tvångssyndrom, även "harmlösa" sådana som kindbitning, dematofagi och trichotillomani, ska man ta på allvar innan de eskalerar och blir handikappande.

TS: Det du ägnar dig åt kan beskrivas som en tvångshandling. Uppsök primärvården så att du får hjälp med att bli av med beteendet. För lindriga tvångshandlingar har internetbaserad terapi visat sig fungera bra.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 627
Senast: fixi
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 280
Senast: Grazing
·
Skola & Jobb Skriver med nytt nick här… Jag har hamnat i en, för mig, jättejobbig situation på jobbet. Vi är bara 4 personer, varav en är tf chef...
Svar
19
· Visningar
2 747
Senast: Bortglömd
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 077
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp