Birmor och norskaskogskatter

Sv: Birmor och norskaskogskatter

Hehe, han har ju redan lagt beslag på telefonsladden:D Du kommer säkert få många roliga stunder med den katten :banana:

Jag vet inte :(

Vi fick henne som 2 åring (är 9 eller 10 nu)
Men hon kan inte få ungar för hon har typ fel på någon färg :mad:
Hon skulle bli jätte bra mamma, en gång va hon mamma till en sköldpadda xD (trodde hon)

Men det står väl i stamtavlan vart hon kommer ifrån? Fel på någon färg? Har hon en vit fläck någonstans då som dom inte får ha (dom kan ju få ungar ändå men man rekommenderar ju inte att avla på birmor med vitfläck på fel ställe)?

nä inte så :crazy:
hon hade för mycket eller lite svart på tassarna

Jag tyckte din birma såg blåmaskad ut? (nu kan jag inte se bilden) Har hon då svart på tassarna så är hon inte renrasig. Menade dom att hon har för mycket blått (eller brunt om hon var brunmaskad) så har du blivit lurad eller så var personen som sålde henne dåligt upplyst, det har nämligen ingen betydelse när det kommer till avel, men man kan inte ställa ut en birma med en helt blå eller brun tå, men markeringarna har ingen betydelse rent avelsmässigt eftersom även en katt med låga markeringar kan få kattungar med jätte bra markeringar, det ligger längre bak än hos bara mor och far. Även om hon såldes för att hon inte platsade till avel så har ni väl fått med stamtavla? Hur vet ni annars att det är en birma?

aa, typ hon är renrasig till 100% men det är något med färgen så uppfödaren tyckte inte hon passade till avel :cry:

Så långt har jag förstått, men du måste väl ändå ha en stamtavla på henne? Alla renrasiga birmor (katter) har ju stamtavla oavsett om dom kan/ska gå i avel eller inte.

Har också en birma här hemma. En 10 månaders kille. Är helt förälskad i rasen, och på fredag kommer det en liten till! :D

Här har ni Aston
IMG_1626.jpg

Vilken fullkomligt underbar liten skrutt!! :love:
Vill också ha en!! :D

Ja men jag kan den inte i huvudet ska leta reda på den snart :D

Vilken fullkomligt underbar liten skrutt!! :love:
Vill också ha en!! :D

Du kommer inte ångra dig! :laugh:

En riktig mysgris är han, vilket passar mig utmärkt. Får se om nya kattungen kan locka fram lite mer bus :)

S*Super Classics Amazing Star Ariana heter min lilla birmatjej :laugh:
Hon är blå solid och helt underbar!:love:

ariana6v.jpg

ariana9va.jpg

Ariana9v.jpg

Foto: Anita Ekholm

Åh vilken söt :love:
Jag kanske kommer och våldgästar dig någon dag för att kela ;)

delvis *kl*

Himla kul att se alla söta birmor och skogisar, har haft två skogisar tidigare men båda är döda idag. Ska ha en birma någon dag men sambon har satt stopp för djur just nu, han tycker det räcker med tre hundar :D , jag förstår inte vad han menar? ;):angel:

Så kom han då äntligen, lille Skorpan.

Har varit full rulle här hela natten. Stilla i kanske 4-5 timmar och sen fullt ös hela förmiddagen.
Nu ligger båda katterna och stensover på vars sitt håll.
Aston var mycket skeptiskt till en början att få en lillebror, men nu är dom riktigt bra vänner. Fort gick det också. Tänk vad lycklig man kan bli över en lekkamrat! :)

IMG_1856.jpg

IMG_1871.jpg

IMG_1885.jpg

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
813
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
1 154
Senast: Hoarfrost
·
Övr. Katt Nästa helg ska vi sannolikt hämta hem en ny familjemedlem, en omplacering av en 9-årig ragdoll. Jag och min man har gått i kattplaner...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 754
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 038
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross