Birk har blivit knäpp(are)

Sv: Birk har blivit knäpp(are)

Min hund gjorde något liknande häromdagen faktiskt, hon kollade/sneglade uppåt och sprang med svansen mellan benen, detta var sent på kvällen och hon gick lös, rätt som det var springer hon bara iväg, jag ropar på henne, hon stannar och vänder sig om men sen springer hon iväg igen, med svansen så långt in under benen man kan komma. Hon var även sådan inomhus den kvällen, när vi skulle sova försökte hon krypa under sängen och hela tiden sneglar hon uppåt. En sak jag reagerat på som hon alltid gjort sen hon kom till oss, det är att snegla och kolla konstogt på våran takfläkt även fast den är avstängd :/

Dette tror jag inte berodde på vilt då vi bor mitt inne i stan.

//Diana
 
Sv: Birk har blivit knäpp(are)

Jag tror inte heller att han är knäpp, han känner vittring. Ser ut som min ena hund när hon känner vilsvin vid jakt, dvs något de inte gillar... Vittringen kan färdas långt, så att han beter sig så här lite överallt är ju inte konstigt.
 
Sv: Birk har blivit knäpp(are)

Men OM det skulle vara synen så är det ju konstigt att han bara är så där ibland... Det var ju nån gång i sommar, sedan blev det bra för att komma tillbaka för någon vecka sedan :confused:

Jag tycker att det låter rimligt att det skulle vara nån lukt, eftersom att djurparken ligger just intill.. Sen att han tar med sej obehagskänslan in i lägenheten?
Midas kan stissa upp sej för något ute, sen släpper han inte det och fortsätter stissa inomhus, skäller på allt i trappen osv.
Kanske kan vara så?
 
Sv: Birk har blivit knäpp(are)

Är du säker på att ni inte har haft varg, björn, vildsvin eller lo i närheten?

Det där ser ganska typiskt ut för en hund som känner vittring av den typen av vilt. .

håller med.. har sett flera hundar bete sig så när det varit nåt vilt i närheten, han kan ju även stöit på nåt om han varit själv tex en grävling som han blev rädd för o sen känna vittring av den.

Men skulle det bli så att han även inne regerar så o ute jämt då skulle jag kolla upp syn, hörsel osv hos veterinären
prillan
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 416
Senast: Ajda
·
Äldre Sjukvården ska det förstås stå. Känner mig både förbannad och besviken. Nästan uppgiven. (men inte riktigt. Då skulle jag ju inte vara...
24 25 26
Svar
515
· Visningar
40 220
Senast: Korven
·
Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 207
Senast: cambodia
·
Hundhälsa Hejsan, Jag har en snart 7 års gammal blandras tik som jag har haft olika problem med nästan hela hennes liv. Det började med att...
Svar
17
· Visningar
2 868
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp