Biologiskt Korrekt foder?

the_connemara

Trådstartare
Fick reklammail idag om ett nytt foder (nåja, jag är inte alls insatt i kattfoder). Biologiskt Korrekt tm märktes det med bla. Gissar att man inte får diskutera märken så jag utelämnar det, är dessutom egentligen mer nyfiken på var Biologisk Korrekt innebär? Förutom deras egen info såklart. Finns det fler foder som kallas så?

Tja, mer eller mindre iaf. På Orijen står det "Nourish as Nature Intended". Gissar att det är Acana du fått reklam för ;)

Fodermärken är ok att diskutera så länge man inte länkar eller gör reklam för något man säljer :)

Jag antar att det handlar om ett torrfoder och att de med termen "biologiskt korrekt" anspelar på BARF som är en förkortning av biologiskt anpassad rå föda.

De menar antagligen att deras torrfoder är sammansatt för att efterlikna kattens naturliga kost dvs. bytesdjur. Och så struntar man fullständigt i den där detaljen att den naturliga kosten innehåller en maaaassa vatten. Torrfoder kan aldrig vara "biologiskt korrekt" eller biologiskt anpassad föda för katt.

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 144
Senast: cirkus
·
Islandshäst Nu har ju som bekant även medierna nåtts av hästavlarnas situation. Vi har ju tack och lov inte samma hemska situation som på Irland...
2
Svar
35
· Visningar
4 383
Senast: valvis
·
Hästmänniskan Det här passar inte riktigt någonstans tycker jag och lägger det därför här där jag tycker det passar bäst. Härom veckan satt jag och...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 418
Senast: Speedway
·
Hästmänniskan Då jag blev gravid med tvillingar och mådde dåligt redan från 3 månaden, bestämde jag mig för att lämna ut min unghäst, 5 årig fbl...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
11 355
Senast: bambam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30