Billigt vintertäcke och hals

Villket är att föredra?
Jag skulle köpa det billigaste som inte andas :crazy:

Jadu.
Själv skulle jag kunna tänka mej att köpa ett sådant, då hästen min står i utebox, där det är samma temperatur som ute.

:)

men man har hört så mycket negativt om täcken som inte andas osv. :smirk:

Jo...iofs...men jag själv har använt täcken som inte andats och tyckt att det funkar bra. Om inte annat kan man ju t ex lägga något tunt andastäcke (typ svettäcke) under.

Men som sagt. Skulle jag stått i innestall och inte haft möjlighet till täckesbyte på morgonen hade jag nog inte använt ett täcke som inte andas, nej.

då blir det nog ett sådant täcke och hals för min del om hästen behöver det vill säga.Skall klippa och se :)

Shires gör billigare vintertäcken med hals, det märket brukar finnas i de flesta hästaffärer.

:)

dom har bara ett och det är med fast hals, och det gillar jag inte

Jag har det billiga från H**ks och tycker att det är jättbre! har haft det i två år och är fortfarande fräscht och vattentätt! hästens boxgranne har ett likadant fast 3 år och deras täcken håller bättre torrt än deras kompis shires täcke.

Jag är väldigt nöjd med det

Liknande trådar

Utrustning Hej! Söker efter tips på vilka vintertäcken som kan passa en häst med storlek 145 med bred bringa. Har kikat på Rambo täcken bor i...
Svar
4
· Visningar
366
Senast: Freazer
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
715
Senast: fio
·
Utrustning Jag har aldrig lyckats hitta ett flugtäcke till shettisen och undrar om det öht finns något som kan fungera? Hon är grov och har en grov...
Svar
19
· Visningar
631
Senast: Mia_R
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock...
2
Svar
20
· Visningar
980
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025