Billig VÄrme/kyllera?!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare PLUPPEN12
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 362
P

PLUPPEN12

Hejsan!

Är ett riktigt fan av både värmelera och kyllera, är det ngn som vet ngt ställe där man kan komma åt detta billigt?????

Sen undrar jag oxå hur ofta ni lägger värmelera i förebyggande syfte?? (intressant att höra olika trix och tips)

Sv: Billig VÄrme/kyllera?!

I LOVE lera..... jag har värme lera på min hästs rygg efter ridpass då han känts tröptt och lite stel i muskulaturen. har det oxå på bebbar i växt perider när deras fram och bakknän svullnar.
jag köper på ekohallen jag tycker det är nära och relativt billigt...

DÅ Tycker Vi Lika DÅ:)

Hur Har Du AnvÄnt Det PÅ Ben PÅ HÅrt Jobbande HÄstar????? Efter Innan???

förr red jag en häst med väldiga gallproblem och då använde jag det under ridning och så har han bandagerad med "ny" under natten

Jag vägrar tipsa om lera i en tråd där TS konsekvent använder sig av versaler i början av varje ord! :devil:

det blir så när man skriver med versaler.. Buke ändrar automatiskt, men inte första bokstaven samt åäö.

ts: jag brukar varva med lera från börjes: Bio flog värme och swede clay kyla.
Efter lopp: på med lera.
På med tidningspapper.
På med bandageunderlägg.
på med bandage.
tidningen för att skydda underläggen.

Senast ändrad:

hejsan!!

ursäkta mig första gången jag e här och visste inte att det blev s om caps-lock var intryckt!:cry:

hejsan!!

kan du beskriva med vilken intensitet du använder detta??

kan du beskriva en vecka typ???vad du använder och så?

kram

jag tror det är biofarmad som är tillverkare på det märke jag använder.men jag har inte prövat runt, köpte ett och det fumkade.
till den gamla hästen hade jag det när jag tränade då hans gallor blev värre eller om han stått inne av någon anlednign och blivit tjock så jag hade det nog på 4 dar i veckan...
till rygg har jag det när det känns stelt eller lite ojämt eller ngt ömmande typ träningsvärk

Versaler är ett otyg annat än i början av meningar, så skippa caps lock! :crazy:

När det gäller kyllera så kan du fixa det gratis! :idea: Bäst är faktiskt vanlig blålera, helst om du kan få tag på den från frostfritt djup, så ser du att nån gräver nånstans fråga om du kan få ta lite lera. Se bara till att packa det in täta hinkar så den inte torkar, skulle den torka är det ändå ingen katastrof då det går att blöta upp den igen. Leran kyler när den torkar.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
255
Senast: Luff
·
Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
2 028
Senast: Amha
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 476
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 439
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka