Timsetim
Trådstartare
Behöver lite moraliskt stöd och positiva hejarop!!! Jag har alltid gillat terriers, pigga och glada och alltid positiva och med på saker. Stor hund i liten förpackning mm! Men just nu är han jävligt billig!!!! Lite för pigg och alldeles för "stor" i sin lilla kropp! Vi har nu gått 4 gånger på vår 10 gångers kurs och det känns inte som om VI har kommit halvvägs! Hemma går det jättebra! Han tar korrigeringarna när det kommer andra hundar osv. Men så fort vi kommer till träningen så börjas det och all träning man lagt ner den gångna veckan känns som bortblåst! Jag har gått de första tre gångerna eftersom jag har ansett att jag skulle behöva den här kursen bättre än sambon. Hemma lyder vovven honom klockrent! Om jag och vovven möter en annan hund så behöver jag oftast göra en korrigering för att markera att det är jag som bestämmer. Men sambon behöver oftast bara grymta lite så är hunden med honom. Så igår när vi var på träningen så besämde vi att han skulle gå med hunden. Jag var övertygad om att det skulle gå som smort!! Men döm om min förvåning när vovven beter sig likadant!!! Det är precis som om det slår slint i den lilla hjärnan när det är 15 hundar till. Och det är ju detta som är meningen! Träningen ska ju innebära störningar!! Men det är frustrerande när träningen under veckan är som bortblåst! Det finns många saker som är bra med den här kursen men framförallt så lär man sig om sina egna misstag, hur lite man egentligen kan och att Tysk Jatterrier är en terrier i terrierns rätta bemärkelse!!!
/Timsetim
/Timsetim