Billig sadel?

Jag har redan provat Pioneeren och den funkar inte på min. För rak.. Lovar o hojta till när jag hittat en passande sadel! :)

Jag har haft Lil-sis Jensen Exmoore till låns ett längre tag.

Den fungerar fantastiskt bra på svankiga, breda hästar med uppbyggd manke.
Och hästarna bygger muskler under den, massor av muskler.
Så den blir ganska så fort urvuxen när svanken lyfter, och då så blir det för mycket banan som gungar som en båt.

Ryttaren sitter lodrätt, men bör ha liten rumpa.
Det är en Ponny-sadel, så det blir nog svårt att få plats om man är för stor.

Aha! Den verkar intressant men kan tänka att MIN rumpa är någon stl för stor :D. 17,5 är det jag kommer i. Ska dock ha den i åtanke utifall.

Jensen har ju en islandssadel också har jag för mig, med större säte. Vigdis hette/heter den. Den kunde man både hyra och köpa.
Var det inte någon som skrev här tidigare som hade den?

Har också en Griffin cob/haflinger dressyr sadel till en av mina hästar, som jag letat i flera månader efter en sadel då ingen legat ann för alla bossor och bommar är ju svängda, inte sjutton passar det en häst me extremt rak rygg men griffins sadel passar jätte bra!!
fast bommen är inte så vid fast det är x vid. Tror inte den passar din häst som är svankig då den har raka bossor. men prova kan man ju alltid göra!

Ha d! //Ultrabeat

Liknande trådar

Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 961
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hej! Hoppas på lite tips och idéer på sadel till denna rygg. Det är en welsh cob på 5 år som just nu har en bomlös som är för lång och...
Svar
7
· Visningar
1 101
Senast: Aleel
·
Utrustning Finns det? Har en irish cob som jag mest lufsar i skogen med, men då vi ibland går till ridhuset, eller tränar lite dressyr i skogen så...
Svar
7
· Visningar
2 561
Senast: Fibusen
·
Utrustning Bomvinkeln är ca 105-110 grader. Han är i dagsläget urgröpt vid sidorna av manken, så någon form av padd under kommer jag behöva i...
Svar
2
· Visningar
1 427
Senast: _Zacke_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama