Billig frakt?

C

chrysler

Finns det öht ngt som är billigare än bussgods?har alltid skickat med det men nu börjar folk knorra om struntsummor, kanske folk är fattigare nuförtiden?:angel:

Sv: Billig frakt?

Inte en aning jag brukar skicka med posten, och även få saker skickade med posten, köpte ett ländtäcke och fick betala 77kr i frakt, tyckte det var dyrt ja..

77 är ju billigare än alla postorderfirmors fraktavgifter & de har ju faktiskt avtal som gör det billigt, det har inte privatpersoner.
jaja, kanske är så att vi norrlänningar är vana att betala mer då allt kostar mer här med alla avstånd:grin:

många har på sistone bett mig skicka med schenker/dhl istället för posten eller bussgods. Måste ju betyda att det är billigare :D
har dock inte skickat nåt med dem än så jag vet inga kostnader.

*Ja, det kanske är billigt då, jag tyckte iaf att det var svindyrt, men beror ju som sagt på vad man är van vid.

eller så är de snålare, har de gått med på att betala frakten är det inte läge att gnälla sen.

Jag skickar mot efterkrav, bara en som gnällt att efterkravet på 50 spänn extra blev för dyrt(iofs gnällde människan på det mesta så där skulle det nog inte ens hjälpa att bjuda på frakt:grin: )

77 kr för ett ländtäcke som är både stort å lite tungt är väl inga pengar alls?
I bensinpengar räcker det inte många mil precis..

Nu var inte detta ländtäcke varken stort eller tungt, så jag tyckte att det var dyrt. Sen vad det kostar i bensinpengar har inte med saken att göra.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 063
Senast: Squie
·
Fordon Hej Buke, jag vänder mig hit då det brukar finnas så mycket kunskap utöver hästeriet. Det har börjat lysa en röd varningslampa i min...
2
Svar
21
· Visningar
1 374
Senast: NilHe
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 819
Fordon Min bil ska få ny startmotor, förhoppningsvis på fredag om den hinner fram. Men om den inte hinner, finns det nått sätt jag ändå kan få...
2
Svar
24
· Visningar
2 468
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar