Vilken av följande bilar verkar bäst på pappret? Båda kostar lika mycket.
Bil 1:
Volvo V50 D2 Classic Momentum, modellår 2012, diesel, kombi
10000 mil
I trafik 2011-06-28
1 ägare (privatperson)
- Det framgår inte om serviceboken är komplett ifylld, men den är fotograferad och service har gjorts var 2000:e mil. Kamremmen byttes vid 6000 mil.
- Stöldskyddsmärkta bilrutor (vad det nu ska vara bra för)
- Det framgår inte om vinterdäck ingår, så det antar jag att det inte gör, men det kanske man kan pruta sig till?
- Det framgår inte om bilen har p-sensor bak vilket jag gärna har
- I övrigt ingår (vad som framgår) sportstolar i skinn, AUX/USB, dragkrok, motorvärmare, ABS bromsar, ACC/Klimatanläggning, Airbag förare & passagerare, Antisladdsystem, Antispinn, CD-stereo, Dragkrok, elhissar fram och bak, Elspeglar, Farthållare, Fjärrstyrt c-lås, Färddator, LM-fälgar, Multifunktionsratt, Rails, Sidoairbag, Stolvärme fram, Yttertemperaturmätare
- Säljes av bilhandlare som antingen har fått jättebra eller jättedåliga recensioner.
Bil 2:
Volvo V50 D2 Momentum, modellår 2011, diesel, kombi
7 925 mil
I trafik 2011-05-06
1 ägare (privatperson)
- Komplett ifylld servicebok, men jag vet inte vad för service som har gjorts
- Vinterdäck ingår
- P-sensor bak
- Det ser ut att finnas ett skrapmärke på interiören, men det framgår inte i beskrivningen
- I övrigt ingår (vad som framgår) skinnklädsel, USB/Aux, CD-stereo, Elhissar, Dieselvärmare med tidur, Elspeglar, Farthållare, Fjärrstyrt c-lås, Färddator, LM-fälgar, Rails, Regnsensor, Handsfree, ACC, ABS, Airbag, P-sensorer bak, Antisladdsystem, Antispinn, Xenonljus.
- Säljes av bilhandlare (Toyota) med egen serviceverkstad. Idel lovord. Verkar mycket rekorderlig.