Bilist körde på häst

Sv: Bilist körde på häst

:cry:Det var tyvärr min älskade shetlandsponny som blev påkörd när jag ledde honom till hagen. Han gick snällt snett bakom mig (utanför de vita sidostrecken)och bilisten körde i en kurva på fel körbana och jag han precis kasta mig undan med cirka två dm marginal, men tyvärr fick min älskade vän ta smällen i stället....Han klarade inte skadorna och blev avlivad nu i kväll i Helsingborg på djursjukhuset. Vila i frid älskade vän, du var den finaste, snällaste och bästa ponny jag någonsin mött...........Jag skulle vilja skriva ett par väl valda ord till denna bilist men jag tänker inte sjunka så lågt........Jag är förtvivlad i min sorg............

Åh nej vad tragiskt...krake.:cry:
Tröst-Kram kram kram kram...jag har en shettis...och gud vad jag skulle vara förkrossad om det hände min lille filur.
Ska vi hälsa på bilisten en mörk kväll:devil:...

Minns tiden du hade med honom och inte det tragiska....

Såna där händelser borde dra bort körkortet direkt.

Lider med dig som förlorade din lilla häst. :(

Usch så hemskt!
Stackars lilla ponny..Stackars dej som sörjer din fina ponny...
Skickar ett fång tröstkramar.
Får en klump i halsen bara av att tänka på det.
När man läser om hästar i trafiken tar många för givet att det är hästar på rymmen som ställer till det.
Så är det inte alltid.
Varför kan folk inte lära sej ta hänsyn vid hästgårdar och ta det luuugnt??
Att det ska vara så förbannat svårt att visa hänsyn!
Bilföraren tycker jag trots allt inte så synd om just nu.
Kanske människan lär sej ta det lugnt nu istället för att köra på fel sida i kurva med skymd sikt.
H*n kunde ju dödat både häst och människa,den dåren!
RIP lilla ponnyn.

Skickar många styrke kramar till dig...

R.I.P För din lilla ponny

Usch och fy!
Lider värkligen med dej!
Vi har en väg utanför vårat stall där folk kör som galningar ingen hänsyn alls fast de klart och tydligt framgår att vägen går "genom" en gård:devil:

Skickar massor av styrkekramar!

Fruktansvärt. Har själv haft en älskad häst som blivit påkörd av en ouppmärksam bilist och som blev avlivad av polis på plats. (ja polisen var DÄR och försökte hejda trafiken men han blev ändå påkörd)

Finns inte ord för sådana händelser, men jag vet ungefär vad det var du ville skriva till bilisten.

RIP lilla ponny. :cry:

Beklagar verkligen sorgen. :cry:

Jag får helt ont i magen när jag tänker på att det kan hända så lätt egentligen. I mitt stall har vi ju haft bilister som kommer så fort i svängen att de mejat ner stolparna och kört rakt igenom hagen. Då gick det som tur var inga hästar där. Men nu går min lilleman där. Man har en liten klump i magen när man tänker på det.

Har också mist min häst i trafiken (dock satt jag på..)
Förstår full om vilka ord du skulle vilja säga denna männinska!!:devil:

Tänk på det ni haft och inte den sista tragiska händelsen, massa styrke kramar från mig!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En bilist körde på onsdagskvällen in i en häst som kom upp på vägen utanför Ystad i Skåne. Hästen skadades svårt och och dog i samband...
Svar
0
· Visningar
567
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Tråd för allmän diskussion samt en fråga. Den här hösten har man kunnat läsa om trafikolycka efter trafikolycka där hästar och ryttare...
2
Svar
26
· Visningar
3 247
Senast: Kristall10
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter På torsdagseftermiddagen körde en bilist på en häst med en ryttare längs med en byväg i Bollnäs kommun. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
570
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En bilist har kört på en häst på väg 97 i höjd med Rasmyran. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
388
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur