Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Jag försöker verkligen, men det betyder inte att jag inte kan glömma mer vissa pass än andra. Jag försöker påminna mig själv om sits och händer så mycket jag bara kan, även om det går långsamt så går det åt rätt håll. Har skrivit om det förut, jag skulle gärna rida för någon annan tränare med, men jag har inte möjlighet till det. Utan jag försöker göra vad jag kan av mina två egna pass i veckan (+ en lektion i veckan, på olika hästar). Däremot får jag nog be min kompis tjata på mig när jag rider om händerna så jag inte glömmer av de så lätt.

Vet att du menar väl, men jag känner att det måste få gå lite upp och ner - för det kommer det alltid att göra. Känner mig nästan alltid kass när jag kommit hem efter stallet för att jag inte känner att jag gör henne rättvisa. Så jag försöker att inte ta det så hårt utan bara tänka "jag får fokusera mer på det nästa pass så det blir bättre än idag" för att inte gräva ner mig helt och tappa orken att fortsätta utvecklas.

Jag tycker att ni har utvecklats massor! Jag minns dina filmer i början, det är en otrolig skillnad nu. Tycker att du är jätteduktig som har kämpat på och gjort såna framsteg! :up:

Håller med, du har utvecklats massor! Jättebra jobbat, du ska inte behöva må dåligt när du kommer hem eller så! Du är jätteduktig :)

vad kul att du har haft honom sedan unghäst! Har en 2åring själv (egen uppfödning) som jag inte planerar att sälja i första taget :D

Angående den nya stjärnan, tack! jag lånar honom bara i dagsläget, så får vi se vad framtiden utvisar. Men hoppas vi får några roliga år tillsammans innan det är tid för min unghäst att tävlas, jag behöver verkligen själv komma igång ;)

image_zps6125cc5e.jpg

image_zps6d276649.jpg

Vad fin han är :)!
Och jättegrattis till vinsten!
Läste om er i snacktråden, och skit samma vad vi har för hästar om de är bättre eller sämre än vad vi själva är, det viktigaste är ju bara att man trivs ihop och har kul! Och så klart är det ju alltid roligt när man utvecklas tillsammans och det är underbart att känna tacksamhet till sin fina häst, hur långt det än kan räcka. (sen förstår jag ju de som har höga tävlingsambitioner att de tänker annorlunda, men så här fungerar det i min värld). Ni är jättefina ihop i vilket fall :)!

Tack så mycket! Det värmer! Det är vår första vinst efter totalt 12 år tillsammans. Så det var extrakilon och jag är väldigt stolt över både honom och mig!

Såg att du skrev att din tränare tyckte att du skulle ut och pröva vingarna. Gör det! Det är enormt kul att s hur man med lite rutin kan bli bättre och bättre i tävlningssituationen. För visst vinner ni träningarna just nu!?

Var inte så vård mot dig själv. Jag rider min häst fyra dagar i veckan och tycker att det är svårt att utvecklats med så "få" dagar. Du gör ett superbov med bara två dagar, dessutom rids väl "din" häst att väldigt varierande ryttare? Min rids de överisa tre dagarna i trevligt form av skicklig medryttare. Du kan inte jämföra dig med en heltidshästägare. Det viktigaste är att man vill utvecklas och fortsätter att analysera sina förbättringsmöjligheter.

Snygg häst! Roligt att få följa dem från början.

Min går framåt i ridningen med STORA steg.
Det är nästan så jag blir lite sugen på att sitta upp själv :D

10155337_443488989087659_1992104528_n.jpg

Gud vad ni är fina!!!

Så snyggt matchade!! Och Ninya är så fin :-)

/Lavinia, som saknat bilder på er- märks det??

Axel: Ja hon är riktigt rolig att rida min "lilla" Viol!

NinaP: Superfin häst! :d Vad är det för stam?

Cashmir: Urläcker! :love: Riktigt spännande att få följa er och lillebrodern!

aida: Fin unghäst!

Michis: Tjusig prins!

b_ridutbildning: Grattis till vinsten!

Miedo: Fint matchat :)

UllaBeata: Underbar isis! :d

dressyrteamet: Om du inte hittar din Blomma där hemma så är han iiiiinte hos mig..... ;)

Grattis! Han ser verkligen jättetrevlig ut på bilderna:)

-Miedo, jag tycker att du är jätteduktig och hade väldigt gärna haft den balansen som man ser att du har när du rider barbacka.

Gällande händerna så är det så himla kämpigt när man lärt in ngt.. Jag kan själv när jag vill för mkt komma för långt fram och ut med handen och/eller bli stum.. Glömmer det jämt..

Förra gången jag red så tänkte jag att nu jäklar ska jag bara fokusera på mina händer/armar hela passet och skita i resten..

Så hela passat satt jag nästan och mässade tyst in med armbågen, slappna av i armen, slappna av i armen, in med armbågen..

Det fungerade faktiskt och det är det bästa ridpasset jag ridit på mkt mkt länge..
Jag kommer bara fokusera på detta nu det närmsta och rida basicövningar som inte kräver för mkt tankeverksamhet för då börjar jag nog fladdra och bli stum igen..

I övrigt har jag tyvärr inga roliga bilder att bjuda på, får ut o fota snart igen..

Dottern börjar intressera sig av att kunna rida hästen mer i rätt form, så vi tog en liten lektion i skogen på en vändplan :D Inte är de riktigt där direkt, men hon har mål och försöker. Tycker det går riktigt bra med tanke på att hon bara är 6år :)

10168210_10202747623310468_1889890062_n.jpg

988845_10202747621950434_874224301_n.jpg

påväg hem igen

1486586_10202747627150564_1432026165_n.jpg

10015648_10202747625830531_495908507_n.jpg

Har sett några Weltmanhästar o de är så snygga som din, trevliga o färgen.....:love:

grattis:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 166
Senast: Lady_S
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3
Svar
58
· Visningar
1 347
Senast: doppler
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
72 450

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka