Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

jisses vilken härlig häst... ni är jättefina verkligen!

KL.
Här är bollen i rullning och som det ser ut nu kommer jag att låna 5åringen! Haha ert fel eller förtjänst ;)
Ska bli så kul att få sätta igång på allvar igen, träna och tävla, med allt vad det innebär :D

Bowie -09 (Highcruiser-Briar-Don Schufro)
10003290_10152038093916344_1514021093_n.jpg

532266_10152038111576344_586578692_n.jpg

1557498_10151930737246344_250570860_n.jpg

... inte helt olik min 2åring som ironiskt nog är efter samma far
1526603_10151912629701344_1184612962_n.jpg

Senast ändrad:

Mitt lilla dressyrtroll har faktiskt börjat röra sig lite bättre! Blir roligt att se hur hon rör sig som färdigväxt. Får försöka filma någon dag.

rtyrtyfhfhfhfhfgh_by_erehsidne-d7byx3v.jpg

138888_by_erehsidne-d7byybh.jpg

12_by_erehsidne-d7byy5s.jpg

haha lilla barbiehästen... hej hårfager! :D

Hon är verkligen ljuvlig och jag tycker alltid att hon rört sig bra ;)

KL

Inga ridbilder, men passar på att presentera min nya stjärna.
Tunn i både muskler och hull för tillfället, men det ska vi ändra på. Nu måste jag bara ha tag i en passande sadel. :)

Imilia -02 Fredriksborgare

20140329_182219_5337ab779606ee39e8ea78fb.jpg

20140329_184958_5337ab882a6b22263880e9b8.jpg

Mvh Domino_s

Åh va roligt! :) Jag såg HC live förra helgen när vi hade unghästclinic och minihingstvisning på stallet. Han såg ut att ha en hög ridbarhet och var oerhört trevlig överlag! Snackade lite såklart, men vi hade nog en eller två ston som satte igång med brunst när det kom hingstar till gården ;) Stallkompisen tyckte att han kunde få smita ut till hennes fullblodssto en stund :D
Det ska bli kul att följa er!

WOw!!

Vill ha!!!

Hon är ju bara alldeles för söt (fast jag vill nog hellre ha henne när pälsen lossnat, har nog upp med snö från min pärla just nu)...

/Lavinia

Det är nåt helt galet vad du har utvecklat den hästen! Inte som att han inte var fin från början, men... wow! Känns som en once-in-a-lifetime chans att få rida på en sån. Ännu mer imponerande med tanke på att du inte är så gammal och att du har gjort i princip allt jobb själv.

KL

Jag rider inte renodlad dressyr längre, men nog är det mycket dressyr i islandsridning också! Här lite bilder från dagens uteritt på mig och min islandshäst :)

Bild128_zps9f3e603e.jpg

Bild053_zpsee3ee1c8.jpg

Bild079_zpse93a1d75.jpg

/Anna, f.d. ponnydressyrryttare (och kanske blivande hästdressyrryttare i framtiden!)

å vad roligt att du tycker det :D
jag avvaktar med att planera för mkt tills alla papper är klara, men har som delmål att starta en träningstävling lätt nivå innan sommaren! debutera för honom.

Han är som sagt fem, men färsk.

På tisd är vår första träning ihop!

Angående HC, så är det just en bra ridbarhet samt trevligt temperament som utmärker honom tycker jag.

Kl

Äntligen har jag några färska bilder att visa upp! Jag är så lycklig över att ha en så underbar häst! :d:D

image_zps5e276811.jpg

image_zps4607f7a6.jpg

image_zps6125cc5e.jpg

image_zps6d276649.jpg

taaaack :D

Joggade runt honom lite idag bara, men han var som ett flipperspel och överallt! Det är en busig kille det här!

b_ridutbildning grattis ;) fin häst! stam?

*KL

Ett gäng bilder från passet med Ninya igår. Hon kasta av mig en gång när hon blev överladdad, men i övrigt väldigt trevlig känsla igenom passet. Väldigt irriterad nu efteråt över att jag glömde bort mina händer mycket, men i övrigt nöjd med bådas insats.

Tack! Han är e. Weltman-Happy Day- Chagall. 14 (!) år i år och jag har haft honom sedan han var två år.

Grattis själv till att ha säkrat en ny blivande stjärna!

Jättefin häst - grattis :)

Miedo: fast du FÅR inte glömma bort vare sig sits eller händer.....
bara att verkligen ta tag i att hela tiden gå ner till basics och fokusera på att backa och få till grunden och sen tänka på det HELA tiden en period tills du vänjer om din kropp och dina reflexer. Det är värt ALLT om du verkligen vill utvecklas och komma vidare.
Jag tycker du som vill så mkt verkligen skulle satsa på att hitta ngn att träna för som du trivs med samtidigt som den tvingar dig att faktiskt gå tillbaks till just din sits! Du kommer vinna på det och jag tror inte riktigt du förstår att det dessutom inte innebär att du kommer rida halvkassa pass på hästen samtidigt för att ngn "tvingar dig" att tänka om med kroppen utan snarare tvärtom. Hästen är schysst och ganska välskolad så dessa små ändringar i din sits och hand kommer ge kvitto direkt gissar jag. våga prova och ta tag i det!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 166
Senast: Lady_S
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3
Svar
58
· Visningar
1 355
Senast: doppler
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
72 451

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka