Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Vilken snygg häst!! Jättetrevligt att titta på er! :love: Och kanonfina bilder, härlig miljö! :D

Mooi: Snygga ni är! Ni ser ut att ha en himla bra relation hästen och du, kul att se! :D

Kl*

Flikar in med "min" 4-åriga hopphäst e. Fetcher N, ue. Maraton som fick gå lite dressyr igår. Red in honom efter årsskiftet men han är väldigt lättlärd och okomplicerad (dock känslig) så tycker ändå vi är rätt bra i fas. Han är energisk och rätt svår att få i en riktigt rund form, men mycket trevlig och positiv till allt, alltid rolig att rida! Hoppas kunna komma ut på nån dressyrtävling så småning om också :)

Han är jättesöt och ser väldigt trevlig ut:) Hur går det med din egna svarta?

Jag har en bild till dig (för visst är det du som kör taxi?) som min kompis tog när jag och Fantasi var iväg och tävlade för några veckor sedan. Jag letar bil som kan passa som hästbil, men efter två misslyckade provkörningar (volvos som känns som traktorer) har jag inget annat val än att låna pappas bil i morgon igen när vi ska tävla. Pappa har ett stort taxiåkeri och ganska ofta finns det bilar som jag kan låna tack och lov. Och då kan det se ut så här :p:
IMG_4232.PNG

Ah, jag får flörta till det med min chef så vi också kan börja åka taxi till tävling:D! Nu vet jag inte vad du har för krav på bil, men jag jobbar mest i Passat Alltrack och hade väldigt gärna haft en sån själv:).

Testade knoppa min för första gången igår.. Blev VÄLDIGT ojämna och fula knoppar. Men knoppar blev det iallafall! Alltid en början :D

image4.jpg

Kan ju skriva också att det var första gången någonsin jag gjorde knoppar..

Senast ändrad:

Tack! :D Ja han är verkligen sådär ponnysöt! ^^

Tanken var att hon skulle säljas som tävlingshäst i somras eftersom jag börjar plugga i höst (redan imorgon O_o). Hon hade kotledsinflamtion förra vintern som hon fick behandling för och har efter det funkar jättebra fram till slutet på augusti (debuterade 130 i juli) då hon inte var helt ren längre. Så hon blev behandlad igen men det bet inte på henne så ska sälja henne till avel eller promenadridning nu men tyvärr står den marknaden rätt stilla :( Hon är fullt ridbar men haltar lite om man rider på böjt spår. Stora volter på ängar funkar men inte ridhus...

Senast ändrad:

Du är min stora idol här inne på buke:D sjukt snygg islandshäst och är så otroligt bra i dressyren måste jag säga!

Wow:)

Hoppas jag får Jorunn att gå lika bra som din en dag..

Vad är de för kandar du har? letar lite smått efter ett men få har i ponny=(

Tack!

Det är från hööks, i strl full:angel: Dock är de ganska små i storlekarna.

Åh tack, verkligen jättekul att höra! :D
Ja han är en riktig pärla! :love:

Jag vill helst ha en Volvo V50 tror jag. Just nu känns det så. Passat går inte att ha i Stockholm (enligt min pappa som haft typ 7 st?) för verkstäderna är dåliga och de tål inget (säljs tydligen inte ens som taxi längre).. Skoda gillar han dock, och idag har Superben gått bra! Jag är helt out när det gäller bilar tyvärr, så det enda jag vill är att det ska dra 1500 på B-körkort och att de inte ska dra allt för mkt utan släp eftersom jag har 3,7 mil till stallet, enkel resa.

Jättefin!

Såg att du håller till i mina trakter, du vill inte ha ngn mer att rida på?:D

1500 på B och ny Volvo är en svår kombo.

De v50 jag har kört har inte varit roliga dragbilar :-(

*kl
Den här tråden gör mig ridsugen. Men jag måste gå ner en massa i vikt för att kunna känna mig bekväm med ponnyerna... Så kanske hösten 2015...

Jag har V50, den är jättebra, bästa dragbilen jag har kört.
Däremot är den väldigt törstig, utan släp alltså, har då 2.4 l motor, 170 hk.

Shit vad du är duktig, Malin. Det är ser ut att vara en himla härlig häst!:love::love:

Här är typ 60% av alla taxibilar på "mitt" bolag Passater. Men vi har en toppenverkstad:). Som dessutom har varit med i VWs hästsatsning och haft gratiskvällar med föreläsningar-det gillar jag!

*kl*

Mina ponnypållar från igår:

1378592_10201506941067317_1396291242_n.jpg

1396015_10201506937547229_1909650512_n.jpg

1385961_10201506938067242_1999427564_n.jpg

1390752_10201506938547254_1515099116_n.jpg

Tack! :D

Vart på Öland är du? Det beror på vad som erbjuds? ;)

_Zvea_

Tack Elin!! Ja han har ett supertrevligt psyke och alla förutsättningar för att bli bra! :D Bara hoppas det fortsätter så!

Vilka fina bilder alla lägger upp! :love:

Bildbomb på min älskling <3

bild_zps50803652.png.html

bild_zps40ec74cf.png.html

bild_zps825bbf4d.png.html

Såhär glad blir matte när hon rider :love::love::love:

bild_zps6ec8f81a.png.html

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 168
Senast: Lady_S
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3
Svar
58
· Visningar
1 359
Senast: doppler
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
72 453

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka